torsdag 15 maj 2014

Ljust och fräscht på uteplatsen

Nu är det vår för fullt här. Det är grönt överallt och man vill bara vara ute. Har alltid önskat mig ljus klädsel till utemöblerna, men när jag köpte dom på Plantagen för flera år sedan fanns endast alternativet mörk klädsel. När jag var inom IKEA häromdagen hittade jag kuddar som passade perfekt till mina utomhusmöbler. Ljus beige dynor i perfekt storlek! Tack för den, IKEA!

Här är utomhussofforna i fuskrotting med nya vita dynor:


Det är även snyggt med mörka dynor, men det kändes sådär fräscht att få byta - byta bort vintern till sommar!


Dynerna heter Arholma och kommer från IKEA. Bra pris var det på dom; 250 kr för dynorna som är 62x62 cm och 8 cm tjocka. 100 kronor kostar ryggkudderna. Visst är det lite opraktiskt med vitt, men dom kan tvättas i 60 grader, så jag kände att det var helrätt för oss.
Kuddar kommer från H&M Home.


Bara för att jag har jobbat något helt kopiöst den senaste månaden tog jag mig ett glas vin nu på eftermiddagen och njöt av vårsolen. Kolla vad grönt det är! Ni skulle ha hört på fågelkvittret! Ljuvligt!


Ifall det blir en kall vind finns det tjocka pläd att svepa runt sig.



Nedan visar jag en bild av samma uteplats med mörka dynor. 
Det är snyggt det med, men det får bli vår murriga "vinter-look":


Nu satsar vi allt på sommaren!

Detta är min favorit-uteplats på eftermiddagarna. Här är det sol från mitt på dagen till solen går ned. Det att vi har veranda-tak över uteplatsen gör att vi kan ha dynerna ute året om - i vått och torrt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - "alla borde ha en American Porch".


Helgen skall bli sagolik har jag hört på väder-rapporterna och vi skall ha Western Clinic här på gården. Konstigt nog har vi alltid fint väder när vi arrangerar Clinic. Jag tror minsann jag har en bra relation med vädergudarna - eller så har vi bara en grym tur. Oavsett kommer vi att njuta.


Önskar er alla en riktig skön helg!







14 kommentarer:

  1. Hej!
    Alltså....som vanligt när du är igång blir det vansinnigt vackert!! Ljusa dynor var kanon! Tack för att du börjar fylla på i bloggen med dina oerhört vackra bilder!
    Helgen ska bli så fin, men säger som du oavsett vilket kan man passa på att njuta av allt det vackra gröna ute nu! hästar, sol och vacker natur...ojoj...är inte det livskvalitet så säg....!
    Ha en underbar helg med Clinic och allt!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nettan!
      Önskar dig ockå en skön helg!
      Kram
      Heidi

      Radera
  2. Fint med ljusa dynor! Vilken tur du hade att de passade så bra! Härligt att belöna sig själv efter en rejäl ansträngning.

    Ha en en härlig clinic-helg!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lena!
      Ja denna helgen blir ljuvlig. Hoppas ni också får en fin, fin helg!

      Kram
      Heidi

      Radera
  3. Hej! Snyggt med dynorna i vitt... vilken tur att det fanns på det "stora" varuhuset :0) Tårtan nedan ser fantastisk ut! Tar gärna recept på den! Ha en fin helg!
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst blev det bra! Är rätt så nöjd jag med.
      Tårtan är ingen konstigt. Bara vanlig sockerkaka med jordgubbar, maränger, vaniljvisp och grädde varvad några gånger. Enkelt och gott!

      Njut av solen!
      Heidi

      Radera
  4. Underbart vackert!

    SvaraRadera
  5. Ser ut som en riktigt härligt plats :)
    Blev verkligen jättefint. Njut av solen och ha en fin lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vilken helg vi hade. Här satt vi fint till långt ut på kvällen.
      Tack för trevlig kommentar!

      Ha en skön vecka!
      Heidi

      Radera
  6. Å så härligt det ser ut! Jag ser att du har några palmer på verandan, är dom riktiga? Tål dom att vara ute nu eller tar du in dom på natten? Vilken sort är det? Må väl, och tack för din härliga unspiration, Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara! Ja, palmena är riktiga och tål att vara ute. Blir det mot förmodan frost kommer jag att ta in dom och till vintern kommer jag också att plocka in dom. Jag tyckte det blev en skön känsla med palmer.

      Tack för glada kommentarer.

      Må bäst
      Heidi

      Radera
  7. Som alltid fantastiska bilder och massor av inspiration!!
    Tusen tack för en toppen blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för trevlig kommentar. Det värmer som solen :-)

      Må bäst!
      Heidi

      Radera