måndag 14 juli 2014

Vit grind till vit gård

Äntligen semester och vila!

Det har varit otroligt mycket jobb denna vintern/våren, så den efterlängtade semestern var välkommen. För att bara varva ned åkte jag och minsta tjejen till Grekland en vecka för att bara slappa, bada, sola och spela kort. Det var så himla skönt. Dom andra i familjen hade western-clinic, var på ridläger, ridtävlingar och körde full rulle på hästfronten.

Nu varvar vi avslappning med småprojekt här på gården. Äntligen hinner vi ta tag i dom där projekten som bara väntar på att tas omhand. Grinden var ett sådant projekt. Redan i November var den uppe, men nu först har den blivit målad vit.



Grinden är tillverkad av Olle på Grindar.nu 
När jag letade grindar hittade jag ingen som jag tyckte passade helt den stilen jag önskade. Många var vackra och klassiska, men jag önskade en egen - en grind som passade ett New England hus och en gård.

Jag hade hittat en bild från USA på en grind jag gillade och efter att ha pratat med Olle på Grindar.nu skissade han upp denna grinden som jag tycker passar helt perfekt.
Grindstolparna har vi snickrat själva.


Vi fortsätter att jobba med småprojekten här på gården under sommaren.
Just nu håller vi på att ordna riktigt trästaket runt hagarna. Detta är dock ett projekt som får ta år. I första skedet skall vi fixa staket som går från vägen och upp allén.


För er som undrar hur det går med mina Attefallshus, så håller min konstruktör just denna vecka på att göra färdigt alla konstruktionsritningar. Jag återkommer i slutet av veckan med ett paketerbjudande på arkitektritningar och konstruktionsritningar på alla Attefallshusen. Sedan är det bara att beställa ritningar av mig för den som önskar.

Ha en skön sommar!


Denna bild togs av Lena Holmgren på tidningen Lucky Rider
Just nu finns ett jättefint reportage om oss i tidningen.