söndag 10 augusti 2014

Sommarens andra Westernclinic på gården

En vecka kvar på semestern och vi slår till med en Westernclinic på gården. Vår duktiga reiningtränare Waldemar Wass kom upp och körde kurs med oss. Reining är westernryttarnas fartfyllda dressyrgren.

Här kommer Lena och Nigel redo för några dagar med utveckling på hästryggen. Observera flaggstången - den är ny för dagen! Äntligen en flaggstång som jag önskat mig i födelsesdagspresent. Jag önskade den inte för utseendets skull även om jag tycker det är vackert. Främst vill jag se hur vinden blåser. Idag blåste det inte mycket, men det var en härlig temperatur strax över 20 strecket.


Walle pratar med både människor och hästar.


Medan Walle ger instruktioner åt en elev åt gången sitter vi andra och lär oss vid sidan av ridbanan.


Yngsta ryttaren är vår dotter Linnea på 10 år.


För att vi skall orka hela dagen serveras den godaste fikan som är gjord av ryttarna själva. Vi kör ingen ridverksamhet på gården. Vi samlar bara ett härlig gäng, bjuder upp Walle som tränare och delar på matlagning och fika. Perfekt upplägg. Bra för alla - och väldigt gott!



Håkan gick upp klockan 6 i morse och körde 4 ridpass. När dagen var över ville han rida lite mera och fick prova Zoe - denna välutbildade valack. Det såg bra ut!


Nu har jag en vecka kvar av semestern. Den skall jag njuta av till max!
Sommaren har hittills varit helt fantastisk med allt från sol och bad i Grekland, småprojekt på gården och ridturer i Nord-Norge.

Efter att ha varit på besök på Arctic Ranch i Ballangen utanför Narvik i Nord-Norge sa min yngste dotter att hon tyckte vi borde hitta lite nya ridvägar här hemma. Ridvägar med mera spektakulär utsikt. Jomenvisst - jag förstår hur hon menar!


Här är hela familjen på Arctic Ranch's western hästar. 
Visst kan man ha ridvägar i dessa omgivningar?


Fast vi får nog nöja oss med det vi har! Inte så illa det hellre!


Vädret fortsätter att vara fantastiskt. En vecka till skall jag njuta!

Ha en fortsatt härlig sommar!