tisdag 30 september 2014

Solnedgångsvin på höstverandan

Vilka ljuvliga höstdagar! Färgerna börjar bli sådär vackra och klara. Även om jag sitter inne om dagarna och jobbar njuter jag av färgerna - jag har ju mycket fönster på kontoret.

Idag bytte jag kuddar på verandan på solnedgångssidan på huset. Från vitt till grå och bruntonigt:


Det blev så trevligt att jag minsann tog mig ett glas solnedgångsvin och bara njöt under ett av pläden.


Detta är faktiskt min favoritveranda. Orsaken är nog att solen går ned här och det är då det är skönt att sätta sig ned och bara slappa och njuta.



Detta är entrésidan på huset. Det är kanske ovanligt att både ha uteplats och entré på samma sida, men väderstrecken gjorde så att det passade bäst att rita huset på det sättet. Det är jag som är arkitekten bak huset och innan vi placerade huset på tomten campade vi här för att verkligen känna av solens upp och nedgång. Det är jag glad för nu - vi är väldigt nöjda med placeringen. 
Önskar du se mer av dom uppdragen jag jobbar med är du välkommen att besöka min arkitektfirmas hemsida Dreams & Coffee AB.


Det är rätt så välkomnande att ha uteplats och entré på samma sida. När gästerna rullar upp på vägen sitter vi ofta här och väntar på dom.


Tvättbjörnskudden köpte jag på Åhléns förra året. Jag vet att tvättbjörnar inte är så populärt att ha som djur i Sverige, men som kuddprydnad funkar den bra.



Det var som sagt en helt underbar solnedgång idag och när jag hade fixat kuddarna så blev jag sugen på att ta mig ett glas vin och bara njuta.


Har man hundar har man alltid sällskap. Cavalieren Basse vill inte bara vara sällskap - han vill "bo" på mig. Han ligger vid mina fötter när jag jobbar och följer mig för varje steg jag tar.


Härligt att tända lyktorna ute. Det blir en sådan skön stämning.


Extra vackert blir det när solnedgången speglar sig i fönstren.



Vi säger farväl till sommaren och det vita och välkomnar hösten med lite mörkare toner:


Det är så lustigt - det är samma uteplats med det känns helt olika. Det är just det som är så härligt med årstider. Samma sak men ändå något annorlunda.


Må bäst och njut!