onsdag 22 oktober 2014

Attefallshus AB bygger "mina" klassiska Attefallshus

Äntligen kan jag berätta att jag inlett ett samarbete med Attefallshus AB som erbjuder prefablösningar/byggsatser av mina klassiska Attefallshus "Filippa", "Linnea" och "Louise".



Husen produceras nere i Småland för leverans i hela Sverige. Företaget är en logisk partner som likt mig själv är lyhörd och flexibel i sina lösningar. De har resurser att anpassa mina hus efter kundspecifika önskemål och möjligheterna är i princip obegränsade. 

Vill ni få byggt något av mina Attefallshus? Attefallshus AB välkomnar er förfrågan. Hoppas verkligen detta kommer att passa er som önskar få ett av mina klassiska Attefallshus färdigbyggd på tomten.

Lycka till!




Attefallshus ABs hemsida hittar du både prislista och flera bilder. 



Attefallshuset Filippa med sina vikdörrar har ett grundpris på kr 275.425,- . För mer information om pris - kolla prislista Filippa på deras hemsida. 



Attefallshuset Linnea med sitt brutna tak har ett grundpris på kr 279.420,- . För mer information om pris - kolla prislista Linnea på deras hemsida.



Attefallshuset Louise som upplevs som en glasveranda på ena gaveln har som Linnea ett grundpris på kr 279.420,- . För mer information om pris - kolla prislista Louise på deras hemsida.

Hoppas verkligen detta är något som glädjer många.
Ser fram emot att få se några av mina hus färdigbyggda på plats!


På mitt företags hemsida Dreams & Coffee AB kan du se alla bilder av mina Attefallshus, både dessa klassiska och dom mera moderna. Du kan fortfarande endast köpa ritningar av mig om du vill bygga huset själv.

Önskar er en riktig härlig dag!




5 kommentarer:

  1. Men jisses vad roligt! Grattis! Vilket samarbete!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det blir lite tråkigt i längden att läsa om ditt arbete på din blogg, det blir ingen rolig blogg och det blir mer som om din företagssida flytit ihop med din blogg.

    Vill jag läsa om dina hus går jag ju in på din företagssida, här vill jag ju läsa om annat. Din blogg var roligare förr när du inte "tjatade" om dina hus, det känns som det blir lite nertryckt i halsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Anonym!

      Om du inte gillar läsa min blogg längre föreslår jag att du slutar med det. Det är ingen som tvingar dig. Jag beklagar att projekten på gården inte alls är lika utvecklande nu som när vi byggde gården. Det händer inte så mycket nytt här på gården längre. Dagarna i mitt liv fylls mest med just mitt jobb där jag ritar hus åt andra. På fritiden umgås vi med vänner och familj och det är mycket ridning. Mitt privatliv har jag alltid försökt hålla lite utanför bloggen. När jag gör någon ändring på gården bloggar jag om det. Om du inte gillar det så är det helt OK för mig. Du är fri att låta bli att läsa bloggen. Du varken betalar för det eller på något sätt utsätts för reklam.

      I övrigt tycker jag mycket illa om människor som inte ens kan skriva under med sina riktiga namn när man uttalar en kritik och ett krav på andra. Smaklöst!

      Hälsningar
      Heidi Mikalsen

      Radera
  3. Hur fungerar det med toalett/ vatten mm i ett Attefallshus? Är det ok att dra vatten utan bygglov? eller blir gästerna tvungna att promenera in till huvudbyggnaden för sådana besök (eller närmaste buske hihi) ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma!

      Du får dra vatten och avlopp till ditt Attefallshus, men kom ihåg att även om det är bygglovsfritt, så måste du fortfarande skicka in samma handlingar som ett bygglov. Du måste alltså göra en bygganmälan. Plan, fasad, sektion, situation och konstruktionsritningar behövs.

      Lycka till med ditt bygge!

      Heidi

      Radera