fredag 10 oktober 2014

Stämningsfull dimmig morgon

 Efter några dagar med regn är det så befriande när solen stiger upp och dimman lättar.
Bara måste dela med mig av morgonens bilder!
 

Växthuset är som en lampa om morgonen när solen går upp just bakom huset. Precis när jag stod och tog bilderna hörde jag flyttfåglarna som flög sådär perfekt över huset.

 

Det läckra med dimman är att det bildas små droppar på alla spindelnät som finns överallt. Dom är som små pärlsmycken:


Vacker och rofylld stämning nu på morgonen.

 

När jag blickar över fältet ser jag hästarna gå där i dimman.


En häst har ställt sig i lösdriften. 

 

Önskar er alla en riktig skön helg!



9 kommentarer:

  1. Så vackra bilder, jag önskar så att jag hade samma miljö att vakna till :-)
    /Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är riktigt vackert att vakna upp till detta. Nu är det ju inte såhär vackert varje morgon. Igår var det tvärtom - regn och regn. Man får njuta av dom dagarna man har!

      Må bäst
      Heidi

      Radera
  2. Magiskt! Spindelnäten ser verkligen ut som pärlhalsband. Solen kom först framåt förmiddagen här. Härligt!

    Ha en skön helg du också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet ju Lena - alltid så mycket finare väder här ;-)
      Må bäst och ha en skön helg!
      Kram
      Heidi

      Radera
  3. Härliga bilder och ni bor så fint!

    SvaraRadera
  4. Såååå vackert!!
    Det sägs att 30 minuter efter det att fåglarna börjar kvittra en dimmig morgon så börjar dimman att lätta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kanske det är - inte vet jag :-)

      Radera
  5. Åååå så fint! Kommer vi någon gång få ser bilder i från stall och lösdrift? Hela gården är ju så himla genomtänkt och fin att man blir himla nyfiken på stallet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stallet har jag skrivit om tidigare, men misstänker att inlägget har tappat bilderna då det är ett tag sedan. Kommer inte att skriva om stallet på ett tag än. Det får bli till våren när vi fixat upp och gjort lite planerade ändringar.

      Håll ut och vänta :-)

      Heidi

      Radera