söndag 5 oktober 2014

Vår New England gård i höstskrud

 Färgerna är så vackra nu på hösten så jag tänkte att jag skulle ta några snygga bilder på vår gård som är i New England stil. 


Förra året lyckades jag ta riktigt fina bilder av gården med hästarna i framgrunden, men idag när jag tog fram kameran hade jag precis matat hästarna på andra sidan av skogsdungen och lite småmoln dök upp, så några hästar trodde jag inte jag skulle få med. Solen var inte heller medgörlig. 

Men plötsligen händer det:


När jag står och tar kort kommer precis två hästar från andra sidan precis när solen kom fram mellan molnen. Jackpot!

Och så kom en till häst och dom fördelade sig sådär perfekt! Man tackar!


Jag skulle ju självklart velat ha dom länge där framme så att jag kunde ta en bild från nära håll, men ibland får man bara vara nöjd. Att ta kort av djur är inte alltid lätt.

 

En härlig helg är snart slut. Vi har hunnit rida, umgås och haft det riktigt skönt.
Jag köpte mig en rutig skjorta från Kappahl som det står "Enjoy the good life" på. Försöker så gott det går och känner att jag gör just det :-)

Det har varit en fantastisk sommar men nu går vi över till en ny årstid vilket jag tycker är helt OK. Jag gillar variationen. När hösten nu är här och poolbadningen är avslutat har vi lagt plåt över poolen. Ett tydligt tecken på att sommaren är slut! 


Mycket ridning och en hel del gos med hästarna har vi hunnit med:


Jag tackar hästarna Jesse James & Diva för att dagens foto-session gick bra. Hade dom inte kommit när jag var ute med kameran hade bilderna bara blivit sådär platta och jag hade inte lagt dom ut på bloggen. Nu blev det liv i dom - precis som det är här på gården.


Även stallet med lösdrift är i New England stil:


Det är jag som är arkitekten bak både hus och stall. Rörvikshus blev dom som fick bygga huset. Kolla gärna mitt företags hemsida för fler hus som jag har ritat - Dreams & Coffee AB. Det var lite roligt när jag var på Villamässan här i veckan och hälsade på Rörvikshus monter. Det kändes som jag både var hemma och borta på samma gång. Villamässan var i Älvsjö som jag har bott i över 15 år och här fanns en halv vägg med vår gård och våra hästar. Som hemma fast borta:


Ha det gott!