fredag 27 februari 2015

Ett vitt badrum i asiatisk stil

När man har bott i huset ett tag, så är man sugen på att ändra saker som man inte var helt nöjd med. Tjejernas badrum var ett sådant. Själva grundstrukturen var helt rätt med travertin kakel och målade väggar. Det var badrumsmöbeln som inte helt var vår stil. Nu har vi gjort om badrummet så den passar oss - ett vitt badrum i asiatisk stil:


Handfaten gillade vi från den gamla badrumsmöbeln. Vi önskade bara skaffa en ny kommod. Denna i asiatisk stil hittade jag hos Möbelkungen. Dom har massor med trevliga möbler till bra priser. 
Dom har faktiskt en hel del möbler som skulle kunna passa i New England hus, men vi ville ha en mera asiatisk touch, så vi valde ett kinesiskt skåp för kr 3.750,-. Det är inte mycket för ett badrumsskåp.



Nu finns det gott om förvaring av både smink, hygienartiklar och handdukar.

För att främhäva det vita valde vi några svarta detaljer såsom ett litet brickbord som är inköpt på Mio. Där får alla nagellack och örhängen plats. Nu sitter tjejerna ofta i sitt "nya" badrum och lackar naglarna och pratar. Pallen som är robust fanns också att köpa hos Möbelkungen.

Hos Qvesarum hittade jag denna läckra handukstorken i smide för kr 850,-. Stabil och perfekt för 3 stora handukar. Jag gillar verkligen snirklarna. I övrigt har Qvesarum riktigt fina badrummöbler i New England stil. Besök deras hemsida - det finns riktigt trevliga saker där.


För att framhäva den asiatiska stilen har vi pyntat lite med snäckor som vi har plockad på stränderna i Thailand. Buddhafiguren har jag köpt på Indiska. Jag har sagt det förr och säger det igen - jag älskar att gå in på Indiska och bara titta på saker och tyger. Oftast är det för mycket färg, men ändå önskar jag köpa allt!




Såhär såg tjejernas badrum ut förut! Nu är det ett minne blott!
För en liten summa pengar fick badrummet ett nytt utseende - ett utseende som passar oss. Nu är alla badrummen i huset i Asiatisk stil. Kanske lite oväntat med tanke på att vi har ett New England hus, men inte oväntat med tanke på att vi är vi.


Nu tar jag helg och önskar er en riktig skön fredag!