söndag 20 september 2015

En söndag på verandan

En söndag som man bara vill ha en gång till!

Härliga söndag med frukost ute, goda gamla vänner från Norge på besök, solen skiner och bubbel i glasen. Kan det bli bättre?


När man öppnar verandadörrarna om morgonen och känner solen värma så blir jag lycklig.
Frukost ute är nog det härligaste jag vet. Nu när det börjar bli höst inser jag också att dessa små ögonblick måste jag ta extra hand om. Det är kanske länge till nästa gång....


Har sagt det hur många gånger som helst och säger det igen. Alla borde ha en American Porch. Alla borde ha en veranda där man kan ha utemöbler med kuddar ute så man slipper bära ut och inn prylarna bara för att det kommer en regnskur. Med ett verandatak skyddar man möblerna och klädseln och man använder uterummet mycket mera än om man skulle bära ut och in kuddar.


Här under tak har jag nu inrett uterummet med kuddar och plädar från Artwood.


Hösten här hemma får gå i en beige ton blandad med fuskpälskuddar och fårskinn.


Det perfekta frukoststället. Här har vi morgonsol och utsikt över hästhagen:


Även om vi fick sommarkänsla med sol och värme idag har vi nu stängd ned poolen och rensat inför vintern. Det blir nog inga fler dopp här för mig nu när värmen är avslagen.


Men jag kan ju titta på vattnet. Vackert med blå pool och blå himmel.
Vår pool är en betongpool med mörk blå liner. Den har en djupdel på ca 2,5 meter och en lägre del på 1,2 meter. Sedan har vi en inbyggd trappa. Poolen kommer från Magisk Pool i Bålsta.




Ett favoritställe när morgonsolen lyser in:


Några lyktor och lite växtlighet plockad ute i skogen gör det lilla extra. Lyktorna har jag köpt för många år sedan på Indiska. Dom ger ett vackert sken när man tänder dom om kvällen.
 


När våra Norska vänner kom på besök blev dom välkomnade med Norska flaggan i topp. Jag tycker det är en vacker flagga. Man får ju ta tillfället i akt och använda den så ofta det går! Lite extra kul att hylla sina gäster!


Med härligt besök, bubbel i glaset och god mat i magen tackar jag för en underbar söndag!


Må bäst!