tisdag 6 oktober 2015

Kontoret med möbler från Artwood

Jag har faktiskt inte varit helt nöjd med mitt kontor förrän nu när jag har uppdaterat det med möbler från Artwood. Soffan, fåtöljen och stora spegeln ger en härlig stämning på kontoret.


Både soffan och fåtöljen heter Abbey.
Jag bara älskar detaljerna på dom båda. Lite grova och ofärdiga, men ändå ett fantastiskt handarbete.


Kuddarna kommer också från Artwood. Det är kanske mycket beige, men jag älskar när det hänger ihop. Hela rummet känns harmoniskt. Även väggarna känns som dom bara har väntat på att just dessa möbler skall komma in i rummet. Kulören på väggfärgen heter NCS 1505Y-30R. Alla snickerier är i kulören NCS S0502-Y.
Tyget på både soffan och fåtöljen heter Linnen sand.


Jag är förhandlare för Artwoods möbler och kan erbjuda mina kunder Artwoods möbler till ett bra pris. Jag tycker det är en bra kombination att rita hus i klassisk- och New England stil och samtidigt kunna erbjuda möbler som passar den stilen.


Nu kan kunderna komma till mig och både prova och känna på möblerna innan dom beslutar sig för att köpa. Jag har ofta kundmöten här hemma på mitt kontor så det passar perfekt att känna efter. Inget köptvång - bara inspiration.

 Det är inte bara jag som älskar soffan. Vår nya Thai-hund Patrick älskar att sova i den. Jag får nog lägga en pläd i soffan så att han inte hoppar upp med leriga tassar. Då blir jag ledsen.


Pläden som hänger över kontorsstolen är i samma tyg som kudden bakom Patricks huvud. Det får han ligga på. Passar perfekt. Även pläden och kuddarna kommer från Artwood.


Skåp och kistor kommer från Indiska där många möbler i mitt hem är inköpta.

Skrivborden är köpta från IKEA och heter Sinnerlig. Det är en mörkbetsade bordskiva i kork. Jag tyckte det var ett så härlig material. Mjuk och hårt på samma gång. Jag har även gjort ett litet bord av samma material bakom soffan.

Nu finns det två riktigt bra skrivbord på kontoret. 


Som fotpall har jag tagit en gammal träbänk och lagt en avlång kudde som kom med soffan. Kudden hade precis samma bredd som bänken. En perfekt pall till Abbey fåtöljen.


Bakom fåtöljen har jag gjort en hängare av lite drivved och några krokar. Här hänger våra bruna datorväskor. Nu är det bara att plocka en av våra väskor när vi packar ned datorn på väg till kundmöten.


Jag är väldigt nöjd med mitt kontor nu! Väldigt!