söndag 17 juli 2016

Förbättringar i Attefallshusen "Louise" och "Ewa"

När man börjar göra ändringar i ett Attefallshus är det lätt att hjärnan går över till "nästa" Attefallshus som man vill utveckla vidare. Jag började med Attefallshuset "Marit". Nu har jag gjort lite ändringar på två till. När jag klipper gräsmattan eller gräver i trädgården går jag och tänker och klurar på olika lösningar. Det är bra att ha semester - hjärnan behöver vila för att tänka nya tankar.

Istället för att titta på TV så har jag suttit vid datorn och gjort lite ändringar i Attefallshusen Louise och Ewa. När man gör det av lust och det inte är någon som kräver det så känns det inte som jobb. Det känns bara roligt.

Attefallshuset "Louise"

Attefallshuset Louise har blivit mera praktiskt där jag har lagt in en garderob precis vid entrén och köket har blivit lite större. Detta Attefallshus är fortfarande inte tillgänglighetsanpassad då man inte kan snurra runt en rullstol i en radie om 120 cm i badrummet, men det är fullt möjligt att bo där året om. Man kan lätt ha det som fritidshus eller gästhus. För att vara ett komplementboende skall det vara tillgänglighetsanpassad enligt Boverket.
För att få plats med ett större kök har jag minskat antal fönster. Det är fortfarande ett trevligt och vackert hus - faktiskt en av mina favoriter som passar perfekt som komplementhus till ett New England hus:




Här finns det sovplats för många. På nedre plan finns plats för en 140 cm bred säng och på sovloftet finns plats med en dubbelsäng. Perfekt gästhus/sommarställe för den lilla familjen. 
Har man bäddsoffa får man plats med ytterligare 2 personer, men det blir kanske lite för mycket för ett så litet hus.


Köket är litet, men ändå fullutrustad:


Jag har gjort en liten film där man kan se hur huset ser ut när man vandrar runt:



För fler bilder och mer information är du välkommen att besöka mitt företags hemsida. Klicka HÄR för att komma dit.
Du kan köpa kompletta arkitekt- och konstruktionsritningar för detta Attefallshus. Ritningarna inklusive U-värdesberäkningar kostar kr 5.900,- inkl moms. 

Attefallshuset "Ewa"




Attefallshuset "Ewa" har blivit tillgänglighetsanpassad och kan du användas som komplementboende.
Även här har jag gjort en film där man kan uppleva huset:


Nedan visas några bilder på Attefallshuset "Ewa":

 

Attefallshuset Ewa kan användas som komplementboende. Badrummet har både dusch, toalett, handfat och tvättmaskin. Detta lilla huset är ett perfekt boende för en ensamstående eller varför inte för ett ungt par.


Attefallshuset Ewa har gott om förvaring. I lilla hallen finns en 120 cm bred garderobsvägg. Det finns även en stor garderob i vardagsrummet/köket.


Även detta Attefallshus har ett sovloft med plats för en dubbelsäng på sovloftet:


Fler bilder på detta och alla dom Attefallshus som du kan köpa ritningar till finns på mitt företags hemsida. Klicka HÄR för att komma dit.

Nu tar jag paus i min "Attefallsutveckling". Vem vet vilka nya idéer som dyker upp när jag klipper gräset eller gräver vidare i trädgården?

Ha en fortsatt härlig semester!