fredag 2 september 2016

Tårta med tryck!

Åh, vad glad jag blev! Ja, så där riktig uppfriskad glad så att det spritter i hela kroppen!

Nyss stod ett tårtbud vid grinden och hade en tårtleverans till mig! Jamen - inte hade väl jag beställt en tårta? Nejdå - det var en tårta från kund som tack för proffsig hjälp! Ja, ni fattar att man blir glad!


På tårtan fanns ett tryck av projektet jag har ritat. Det är ett projekt med 3 lägenhetshus med 4 bostadsrättslägenheter i varje som skall byggas i Vikingshill i Nacka.

Jag har bloggat om detta projekt på min arkitekt- och projektblogg tidigare. Klicka HÄR om du vill se flera bilder. Projektet har fått bygglov och just nu håller min kund Rubanken fastigheter på med förhandlingar med byggnadsfirmor och husleverantörer för att få igång projektet.


Detta var ett av projekten jag jobbade med i vintras. Faktiskt ett av dom roligaste projekten. Jag har inte ritat lägenheter förut - endast villor och det var extra roligt att sätta sig in i lägenhetslivet och försöka tänka sig in i olika människors liv. Hur vill man leva som bäst? Vilka behov har man i olika åldrar och med olika intressen?

Jag ritade hus som jag själv tycker är vackert. Som tur är hade både jag och min kund samma smak. Såhär vill vi bo!


Det skall bli roligt att följa projektet framöver och jag kommer med säkerhet att blogga om det. Kanske inte så mycket på denna bloggen, men på mitt företag Dreams & Coffee AB arkitekt- och projektblogg.

Just nu skall jag bara njuta av tårtan och suga åt mig av den härliga lycko- och tacksamhetskänslan!


Fikarummet!


Önskar er alla en riktig härlig helg!

Jag lär nog spara lite av tårtan till dom andra i familjen när dom snart kommer hem.
Snacka om fredagsmys!


Må bäst!