fredag 16 december 2016

BEACH HOUSE LIVING - Tips på bygg blogg

Nu strax innan jul får min kund i Schweiz äntligen flytta in. Snacka om julklapp!

New England hus i Schweiz

Jag bara måste dela med mig av bilder från min kunds blogg BEACH HOUSE LIVING som visar bygget av ett New England inspirerad hus i Schweiz.

Jag har tidigare bloggat om huset på mitt företags projekt- och arkitekt blogg. Kolla HÄR för att se 3D bilder av huset. På bloggen visar jag t ex olika fönsterkulörer. I början önskade kunden svarta fönster, men bytte sedan till vitt. Jag tycker det blev riktigt snyggt.

Besök gärna bloggen. Familjen är riktig duktiga att välja material och detaljer. 
Här finns det inspiration för er som är i byggtankar.
Det skall bli kul att följa inflyttningen och sedan få följa huset till våren när allt ute är helt färdigt. 
Det tar ju lite tid att få allt i ordning. 

Detta hus är som en lillasyster till mitt egna hus där man känner igen många lösningar och detaljer. Det jag tycker är så snyggt är att dom valde synligt takpanel och synliga bjälkar i vardagsrummet som har full nockhöjd. Visst är det snyggt?


Här är en bild på köket när det precis är monterad. Även detta är smakfullt och läckert.
Bilderna kommer från bloggen BEACH HOUSE LIVING så jag rekommenderar er att besöka den för att få se fler bilder.
Katrin skriver på tyska så om skoltyskan känns rostig kan man alltid gå via Google translate.


Den valda husleverantören är Rörvikshus vilket också är husleverantören till vårt hus. Som arkitekt samarbetar jag med Rörvikshus och jag vet att dom kan bygga dom hus som jag ritar på just det sätt som jag presenterar dom - med rätta detaljer och riktig bra kvalitet. Jag har egen positiv erfarenhet av att bygga med just Rörvikshus och kan verkligen rekommendera dom för mina kunder. 
Det känns bra att ha ett seriöst husföretag som samarbetspartner.

New England hus i Schweiz

Jag ser fram emot nästa inlägg från BEACH HOUSE LIVING när man ser ett helt färdigt hus. Kan tänka mig att det är väldigt stressat nu innan jul så vi lär kanske få vänta till efter julledigheten, men den som väntar på något gott ......

Vi har själva levt i vårt Storasysterhus i över 5 år och ser fram emot vår 5e jul på gården.
Här är en bild från gårdagen precis innan solen gick upp.
Är det detta vi kallar "blå timmen"?

New England hus i Sverige

Önskar er alla en riktig trevlig 4e advent!


Må bäst!