söndag 14 maj 2017

Blått och vitt på verandan

Inreder eller utreder?

Oavsett så har jag fixat det lite mer somrigt med blått och vitt ute på verandan.


Maj har varit ovanlig kall men i helgen kom åter lite värme och då ville vi tillbringa mera tid ute på verandan. Normalt brukar jag fixa med blått och vitt inne, men i år kände jag för att använda alla blå och vita kuddar ute på vår American Porch.

Nu känns det riktigt somrigt här ute! Välkommen sol och värme!


Hängmattorna är upphängda och sängen som tidigare fanns i vår yngsta dotters rum fick flytta ut då hon nu har fått en större och bredare säng. Daybed'en från Mio passade perfekt här ute på verandan.
Vi älskar att slappa och ta en liten sovstund ute så nu finns här sovplatser för 3. En i sängen och en i vardera hängmatta. Med skön musik i högtalarna och sköna täcken och plädar är det riktigt härligt.


Det bästa med att ha verandatak alá American Porch är att man kan just inreda ute och ha alla kuddar, plädar och madrasser ute året om. Det förlänger utesäsongen och jag tycker det är både snyggt, trevligt och välkomnande.

Vi har två verandor. En på sydöstra delen där poolen och växthuset är samt en här i sydvästra hållet där vi får dags- och kvällssol.


Just nu när jag sitter och bloggar har jag datorn i knät medan jag sitter här i sängen och skriver samtidigt som jag njuter av kvällssolen. Sa jag ett glas Pink Lemonad? Jamenvisst!



Kuddar, plädar, sängkläder m.m kommer från Artwood, Mio, Indiska, H&M och IKEA. Det är en salig blandning som jag har samlat på mig under åren.
Varje vår och sommar finns det massor att välja mellan i affärerna. Vitt och blått känns alltid rätt om sommaren.


Yngsta dottern firade 13 år igår och numera har vi bara tonåringar i huset, förutom oss vuxna som är i 50 års åldern.
Ett härligt gäng!
Och för alla som ojat sig över att vi i framtiden skulle ha tre tonåringar så måste jag säga att det är helt fantastiskt att ha ett liten gäng tonåringar i huset. Vi har alltid haft en bra familjesammanhållning och varför skulle den ändras bara för att någon fyller ett år mera?


Hos oss är det tradition att ha pannkakstårta när någon fyller år. Det hela började med att vi såg Pettson och Findus där katten Findus ville ha pannkakstårta. Vi hade ett Pettson & Findus pussel med just en pannkakstårta och blev så sugna på att prova. Efter första smakupplevelsen för en herrans massa år sedan blev vi fasta. Det är helt klart bästa tårtan!


Pannkakor varvade med grädde, banan, hallon, vaniljvisp, banan, hallon, jordgubbar, grädde ...... ja, ni fattar! Gott är det iallafall!


Hoppas ni också haft en skön helg!

Nu är vi redo för sommaren!

Må bäst!