söndag 24 september 2017

Höstfint på verandan

Äntligen lyckades solen tränga igenom dimman så att vi kunde njuta av höstsolen på verandan som jag nu har fixat lite mera höstligt.


Vi har tak över verandan likt en American Porch så vi har kuddar, dynor och hängmattor ute året om.
Jag har sagt det förr och säger det igen; Skaffa ett terrasstak över er uteplats så att ni kan njuta av livet ute året om utan att behöva ta in kuddar hela tiden.
Ni vet väl att man får bygga 15 kvm terrasstak utan att söka bygglov utöver det som är byggrätten på er tomt? Mer information om vad man får bygga utan bygglov hittar ni hos BOVERKET.


Jag brukar inreda uteplatsen lite utifrån säsong. I somras hade jag kuddar och täcken som gick i blått och vitt. Nu när hösten kom kändes det helt fel och dom blåvita färgerna är utbytta mot mera beige toner och linne.



Såhär såg det ut med färgerna blått och vitt. Vackert, men jag tycker det passar bäst om sommaren.


För att det skall kännas ombonat och varmt om vintern använder jag mig gärna av fårskinn. 
Kuddarna kommer mestadels från Artwood. Fuskpälsplädarna och kuddarna som jag köpt för flera år sedan kommer från H&M Home, medan sängkläderna i linne som är helt nya och heter Puderviva kommer från IKEA.
Jag har sett att HM har en ny vacker fuskpälspläd i beige för endast 699,-.


Det är alldeles ljuvligt att sova middag ute på verandan och känna solen värma i ansiktet.
Hängmatta eller säng .... det är den stora frågan.
Hos oss finns både och.


Vi har två verandor. En vid poolen mot sydost och en här vid entrén i sydväst. 
Det är här vi oftast sitter på kvällarna för att njuta av solnedgången.


Nu när det börjar bli källare om kvällarna slår vi gärna på infravärmen för att det skall bli lite skönare. Alla plädar och täcken hjälper också till.

 

Idag hade vi några som provred quarterhästen Wille som vi håller på att sälja.
Det var trevliga människor som gillade hästen och Wille verkade också nöjd.
Det kan nog bli en bra match.

Efter provridning, egen ridtur och lunch var vi helt slut och tog en powernap i solen.


Håkan valde hängmattan. Själv tog jag sängen med fårskinnet under och dundyna över.
Varmt och gott!


Det var alldeles ljuvligt att få några solstrålar på sig efter en annars så molnig och disig helg.
Hästarna verkar dock inte bry sig och verkar nöjda då gräset är grönt och det åter finns gott om bete.


Under den disiga förmiddagen han vi med både provridning och egen stubbåker galopp.



Det är något alldeles extra att få galoppera i full fart över fälten.


Hoppas ni också haft en underbar helg trots det mera gråmulna vädret.
Nu är vi iallafall redo för hösten och jag hoppas att vi får många härliga dagar och kvällar här ute på solnedgångsverandan.


Må bäst!