tisdag 10 juli 2018

Utemöbler från Artwood

 Precis när semestern började kom dom nya utemöblerna från Artwood.
Soffan San Diego passar perfekt vid växthuset med utsikt över poolen och huset. Pris för en sådan soffa är kr 14.370,- men flera affärer har lite rea nu om sommaren så passa gärna på att handla utemöblerna nu när du kan få dom för ett bättre pris.


Jag hade först tänkt att sätta fasadsten på underdelen av växthuset så att det inte skulle upplevas så vit, men valde istället att köpa utesoffan. Den är både vacker att titta på och riktig skön att sitta i. 
Så nu slipper jag sätta sten runt hela växthuset. Växthuset heter Spira och kommer från Bossons.

Att sätta sten är kanske inte världens svåraste jobb, men det är ändå en hel del pyssel och meck att få passbitarna rätt och såga till dom i sten. Sedan skal stenarna hittas, köpas .... ja, det tar rätt så många dagar att både hitta, köpa och sätta upp dom.
Just nu känns beslutet att köpa en soffa så mycket bättre än att sätta sten där. Känner mig lite lat nu när vi har soliga och sköna dagar vid poolen.


Nu har vi många härliga platser att slappa i runt poolområdet. Det är soffan, hängmattorna och dom nya solstolarna. 


Tidigare har vi haft adirondeck stolar vid poolen, men i ärlighetens namn så är dom inte så sköna att sitta i. Dom är snygga och en stilikon för New England stilen, men som stolstolar fyller dom inte funktionen till 100%. Man vill ju ligga i solen och ha möjlighet att sola ryggen också.

Det blev istället två nya solstolar från Artwood. Orlando Däckstol Vintage heter dom och kostar ca 8.600,- st. Även här finns det möjlighet att hitta dom billigare nu under sommarens rea.
Sa jag att dom är supersköna att ligga i. Dynorna ser kanske tunna ut, men oj vilken kvalitet!



Det tog inte många minuter från leverans förrän solstolarna var ockuperade av husets invånare.
Här är det skönt att ligga.


Nu har alla sommarlov och vi varvar våra dagar med att slappa och göra småprojekt på gården. 
Åh, vad skönt det är med semester!
Det är dagar som dessa som jag längtar till under vintern när dagarna är mörka, kalla och på tok för korta. Dessa dagar vill jag samla på burk som jag kan öppna vid behov i vinter!


Ett av småprojekten var att göra pallar och sidobord av gamla trästockar.
Hästarna har ätit av barken och väder och vind har gjort träet helt svart. Visst är det läckert!


Det går att köpa motsvarande för flera tusen kronor, men vi hade resurserna hemma och jag tycker det blev supersnyggt tillsammans med både solstolarna och soffan.


Önskar er alla en fortsatt härlig sommar!
Igår var jag på sommarrean och köpte en blåvit långskjorta så jag matcha utemöblerna. Ungarna skrattar åt mig och jag skrattar tillbaks! 


Må bäst och njut av livet!