tisdag 9 juli 2019

Zika & Rama har flyttat in i vardagsrummet

Träfigurerna Zika & Rama från Artwood har flyttat in i vardagsrummet.


Som ni ser så gillar jag trä och träfigurer. Trä känns naturligt och levande på något sätt.
Det är hårt men ändå mjukt. Inget av trä är det andra helt likt. Det är unikt och det gillar jag.

Oftast hittar jag mina träfigurer och detaljer på resor, men när jag såg träfigurerna Zika & Rama från  Artwood kände jag att dom också fick flytta hem till mig. Hos Newport på NK finns dessa för kr 930.
Figurerna är 57 cm höga så dom syns rätt väl och kan placeras lite här och var och även var för sig.


Hos oss är dom placerad bland annan träutskärning som är inköpta i Thailand och Indien.
I vårt vardagsrum är fåtöljer, sidobord och soffor också från Artwood.


Sommarlovet har börjat och lite molningt har det varit denna vecka, men som gårds- och djurägare gör det inte så mycket. Det är ett perfekt väder att rida i och gå långa hundpromenader i skogen.


Visst är det härligt med dagar kring poolen, men helt ärligt så är det jobbigt att jobba fysiskt när det är för varmt så idag skal jag ta tillfället i akt och plantera om lite växter. Det skal grävas hål, fyllas på jord, klippas gräs .... sedan lite slapp, kanske med en bok. Det ser jag fram emot.

Håkan jobbar lite denna vecka och när han inte jobbar sitter han på hästryggen.


Goda luncher, middagar och gott fika kan avnjutas i växthuset där den ändå är riktigt skönt att vara även om det är lite moln på himlen.


Ibland är det enklare att bara lägga ut en bild och inte göra ett helt inlägg på bloggen, så jag har den senaste tiden varit lite mer aktiv på min Instagram.

Besök gärna den om ni är intresserade av snabba bilder och nästan ingen text.



Ha en fortsatt skön sommar!