måndag 16 september 2019

Attefallshuset

Om drygt ett halvår kan man få bygga 30 kvm stora Attefallshus. Reglerna är inte färdigt utformade än. Om allt går som regeringen tänker är planen att regeländringen ska träda i kraft den 1 mars 2020. Jag får återkomma så snart något presenteras. 


Tills dess är det Attefallshus med 25 kvm byggnadsarea och max nockhöjd på 4 meter som gäller.
Här är Attefallshuset "Heidi" med huvudrum, badrum, hall och sovloft:


Här är det gott att vara!


Huset med sitt liggande panel både på insida och utsida ger en fräsch känsla.
Beroende hur man inreder huset ger man det användningsområde och stil.
Detta är inrett som gästhus i en mera maritim stil och där surfbrädan från Artwood fått vara bidragande till stilen.


Huset är byggt av Sandberg Såg & Hyvleri i Piteå som kan bygga alla dom Attefallshus jag ritar och leverera dom nyckelfärdiga till din tomt. Besök gärna Sandberg Sågs hemsida för att veta mer.

Ritningar köper man av mig och så väljer man själv vem som skall bygga huset.
Väljer man Sandberg Såg får man ett hus med den allra bästa kvalitet.
På min hemsida hittar man fler modeller.
Klicka HÄR för att komma dit.


På båda väggar och tak är panelen kvistfri vilket innebär att man aldrig får dom där små bruna kvistfläckarna som alltid kämpar sig fram oavsett hur bra kvistlack man har. Här är det bara fräscht och snyggt.

Köket som kommer från IKEA är litet, men fullutrustad med bänkkyl, ugn, spisplattor och vask.
Stegen upp till loftet är avtagbar och mycket lätt att flytta så att den inte står i vägen eller tar någon plats.


Sovloftet som har plats med en dubbelsäng ligger över hall och badrum som har 2,1 m i takhöjd.
Sovloftet har endast 1,1 m i takhöjd på högsta delen så det är absolut ingen ståhöjd. Det är ett litet krypin och fungerar faktiskt riktigt bra som sovloft. Det finns ett öppningsbart fönster i gaveln på loftet så det känns ljusare när man kryper upp dit.


Frontespisen på Attefallshuset "Heidi" gör så att huset känns extra luftigt. 
I huvudrummet är det full nockhöjd.


Dom dubbla dörrarna med fönster bredvid ger mycket ljus och också mycket värme när solen skiner in. När jag ritat husen har jag haft luftvärmepump i tankarna vilket också gör att man kan ställa om pumpen så att det blir kyla om sommaren. Det är guld värd med luftkonditionering när solen gassar på och man ändå vill ha stängd dörr.


Ett Attefallshus kan användas till så mycket.
Jag har sålt ritningar till privatpersoner i hela landet och huset används från allt till bostäder, gästhus, ungdomsrum, poolhus, bastuhus och förvaring.
Någon har även använt Attefallsregeln till att bygga garage.


Kolla gärna tidigare inlägg där flera hus från kunder visas i bild.
Klicka HÄR för att komma dit!


Önskar er en riktig härlig höst!


Kontakta mig gärna om du planerar att bygga ett Attefallshus.
Jag säljer ritningar.
Min hemsida hittar du HÄR.


Må bäst!