torsdag 24 oktober 2019

Nya möbler från Artwood på kontoret

Nu har kontoret fått sig en riktig uppfräschning.


Med en ny soffa från Artwood, ny fåtölj och nytt soffbord känns kontoret nu komplett.


Nya kuddar och en snygg lykta blev det också.


Jag gillar verkligen färg om andra har det, men själv föredrar jag jordtoner och tyger i linne.
Jag tycker det blir en sober, men ändå varm stämning med beige och brunt.
Jag älskar mitt kontor och här är jag ju faktiskt mer än 8 timmar per dag och ibland även helger, så det känns viktigt att trivas. Jag trivs när jag har det snyggt runt mig.


Jag har kundmöten här ibland och då jag även är återförsäljare för Artwood för mina kunder som jag ritar hus åt känns det bra att kunna visa upp möblerna och kvalitén när jag har besök. 
Kontor och showroom i ett.
Jag tycker Artwood möbler passar perfekt till den typ av hus som jag ritar och det är trevligt att få visa hur det ser ut i verkligheten.


På mitt kontor är det högt i tak - både mentalt och på riktigt. Halva kontoret har full nockhöjd medan det på loftet finns gästrum. 


Det är perfekt att kombinera gästrummet med kontoret då vi oftast har gäster på helgerna och då jobbar vi helst inte. Här kan gästerna husera och det finns en egen toalett nära samt nära till uteplats och kök.


Även på sovloftet finns tyger från Artwood i kuddar och överkast.

Jag brukar säga att det är mitt kontor, men sanningen är att jag delar det med min mann. 
Två gånger har han haft skrivbord här inne, men han sitter aldrig vid det så vi tyckte det var viktigt att han fick en skön fåtölj och en skön soffa så han kan röra sig fritt .... han sitter nämligen aldrig still och aldrig med fötterna på golvet mera än någon kort stund.


Håkans plats på kontoret är alltså i nya fåtöljen och soffan.
Här är hans vy mot min sida där det finns ett höj- och sänkbart skrivbord.
Skrivbordsunderlaget är från IKEA medan bordsskivan är från ett gammalt soffbord i drivved.


En riktigt bra sak med "vårt" kontor är att vi har en dagsljuslampa i rummet. 
Jag blir ofta trött om vintern, men med denna lampa känns det helt otroligt bra. Jag är mycket piggare nu efter vi installerat lampan som vi nu haft några år.
Jag är hellre här än i resten av huset nu när det börjar bli mörkt ute. I resten av huset har vi normalt svagare belysning även om vi nog generellt har mycket mer ljus än dom flesta. 
Jag behöver ljus och blir pigg av dagsljuslampan. Det är verkligen något jag kan rekommendera. Lampan kommer från Monde Verde och det är samma lampa som vi har i ridhuset.


Här sitter han - Håkan - i sin fåtölj med datorn i knät och en extra stor skärm på ett sidobord.
Han är riktigt nöjd med både fåtöljen och soffan.
Jag är nöjd med att han är nöjd och att det ser bra ut.


Just nu är jag nästan klar med ett uppdrag i Falun och jag håller parallellt på med ett hus i Tylösand.
På mitt företags blogg presenterar jag dom projekt jag jobbar med.
Klicka HÄR för att komma dit om du är intresserad.
Dreams & Coffee AB heter min arkitektfirma.

Här är huset i Falun som jag nästan är klar med.
Det ligger lite högt på en sjötomt och har en fantastisk utsikt.


När man kommer in genom huvudentrén och har hängt av sig kläderna i kapprummet välkomnas man av denna vy:


Vad tror ni om detta vardagsrum och kök med delvis full nockhöjd?


Observera vinskåpet under trappan.
Jag är lite sugen på att installera ett eget under vår trapp.


Jag har verkligen världens roligaste jobb som får vara med och förverkliga människors husdrömmar.


Det är detta jag sysslar med på mitt kontor. Att rita hus.

Önskar er en fortsatt härlig höst.
Nu har nästan alla löv ramlat efter några dagar med blåst så det enda färgrika i våra liv just nu är soluppgångar och solnedgångar.

Morgonens soluppgångsbild får avsluta detta blogginlägg.


Må bäst!