torsdag 21 november 2019

Krans av skogsfynd

Man får roa sig med det lilla nu när vädret är så fruktansvärt tråkigt.
Jag är ute i skogen nästan varje dag med hundarna och senast tog jag med mig en påse på promenaden som jag fyllde med mossa, kottar, grenar och nypon.

Här är resultatet:


Hela skogen är fylld med skatter.

Jag åkte till Blomsterland och tänkte köpa några halmkransar så jag kunde göra nya vackra kransar till ytterdörren, men alla i rätt storlek var slut. Jag frågade i kassan och hon sa att dom hade kvar några stora på 50 cm i diameter.


Det kan aldrig bli för stort, så jag köpte två.
Dom är dock för stora för ytterdörren, så jag fick hitta ett nytt ställe till dom.

Steg 1:
Lägga på mossa och detaljer på halmkransen.


Steg 2:
Snurra runt kransen med en tråd så att sakerna håller sig på sin plats.
Dom professionella har säkert någon slags specialtråd. Jag tog en ljus grön sytråd. 
Man tager vad man haver.


Växthuset fick bli det nya stället för kransen.
Visst passar den här?


Hade hoppats på lite sol när jag tog bilden, men det har varit knapert med solsken hos oss.
Någon minut här och där är allt som har erbjudits.
Duger inte - men det är som det är.


Man blir lycklig för varje lite ögonblick man ser solsken.
Här en bild från hundpromenaden igår.


Har inte börjat julpynta än, men står redo när som helst.
Blomkrukan vid entrén har fått en stjärna av nejlikor. 
Det är så långt som julpynt som har kommit hit till gården, men det blir mera.


Först gäller det att ljuspynta. 
Jag köpte några slingor igår och tänker hänga upp det i helgen.
Var redo för nya mörka bilder med ljus!

Jag är inte så väldans aktiv här på bloggen och har upptäckt att det är lite lättare att lägga ut en bild nu och då på Instagram.
Om du är intresserad av fler bilder från gården tillsammans med bilder från mina kunders hus är du välkommen att följa mitt konto:


Ha en riktig trevlig kväll - trots det tråkiga vädret.

Ett dopp i utomhusspaet kanske kan vara något att muntra upp sig med.
Här finns en av ljusdekorationerna som jag gjorde förra året av armeringsjärn.


Ser fram emot helgen och mer ljus på gården!