måndag 9 december 2019

Julgranen är pyntat!

Nu har vi pyntat julgranen och gjort jul i vardagsrummet.


När det är så tråkigt väder där ute är det riktigt mysigt att fixa jul här hemma. Vi är sådana som gillar jul innan jul och när julen är över är vi snabba att plocka bort allt. Vi liksom firar innan hela tiden.


Julgranen är av plast och vi har pyntat den med julpynt och pepparkakor. Det är rätt trevligt att känna doften av pepparkakor när man går förbi granen. Någon grandoft blir det inte då den är av plast.

När man kommer ned från trappan om morgonen är det denna vyn man möts av.


I år fick julgranen stå vid pelarna mot hallen. Vi flyttar lite på granen varje år. Måste ju prova oss fram vad vi gillar bäst. Just nu gillar vi alla placeringar vi provat.


Trivs här i vardagsrummet med soffor och fåtöljer från Artwood. Första gången jag såg dessa på en mässa blev jag alldeles kär. Kärleken består och vi är jättenöjda med möblerna.


Här brukar vi oftast ligga i var vår soffa och titta på TV.
Fåtöljerna är också riktigt sköna att sitta i.


Efter att jag gjorde julkransen över öppna spisen med vass har jag blivit lite kär i just detta.
Jag har pyntat med vass i hela huset nu. Det passar på något sätt riktigt bra med allt trä och den stil vi har som flörtar lite med naturen.

Kuddarna och plädarna i brunt/guld kommer från HM Home.


Jag hade tänkt att hänga julstjärnor i fönstret, men när jag hittade dessa lyktor hos Möbler & Ting i Grillby för kr 198 kr blev det ett köp. Dessa kan jag ha både nu under jul och när julen är slut.


Dom är rätt rena i sin design och nu under julen pyntade jag den med vass och pepparkakor för att få mera julkänsla. Det lyser så vackert av lyktan på kvällen.


Nu består julfönstret av hänglyktan, ljusstaken, små lyktor och kung vinter som hängt med i snart 30 år.


Nu är det jul i vårt hus!


Nu under kvällen har snön fallit och i morgon ser jag fram emot en strålande stor sol och vitt på marken. Hoppas bara minusgraderna håller i sig så att vi får ha vintern fram till jul.


Önskar er alla en härlig adventstid!


Må bäst!