måndag 6 april 2020

Återbruk! Nya kuddar av gamla gardiner

I helgen stökade jag till det rejält i köket när jag tog fram symaskinen, letade rätt på gamla tyger som jag sparat och började sy. Det är så otroligt länge sedan jag satt vid symaskinen och det var så kul att få skapa igen.


Det blev nya kuddar till utomhusmöblerna.


Sommarens kuddar går i beige och vitt. Jag tycker det är så snyggt till vita dynor och beige fuskrotting.


Jag hittade två gamla gardiner som jag av någon anledning hade sparat. Det måste nog varit för att jag gillade tyget. Sedan hittade jag några beige tygrester från när vi hade båt och det är 15 år sedan. Jag är rätt så duktigt att slänga saker och just nu var jag glad för att jag inte slängt detta.


Just nu fick kuddarna vara här på solnedgångsverandan, men jag kommer nog ha dom på andra sidan. Det är så det är tänkt, men jag byter lite nu och då bara för att jag gillar att ändra.


Det ser lite tomt ut utan grönskan, men det kommer ..... vågar inte sätta ut växterna än ifall frosten kommer tillbaks och jag vill inte utsätta växterna för att flyttas mellan ute och inne för mycket.


Idag var det så härligt väder att jag placerade kuddarna ute och snart väntar lite vin i solnedgången.
Jag har tagit ledigt idag då det är 15 grader och en stor sol. Jobba kan jag göra när det är dåligt väder. Nu gäller det att njuta.


Hönsen verkar uppskatta både kuddarna och den nya vasen som jag köpt från UF företaget Designbyronnebyuf. Dom finns på både Instagram @designbyronnebyuf och på Facebook 

Dessa vaser är bästa formen för återbruk där tjejerna bak företaget har återanvänt gamla glödlampor och gjort en ställning av betong och stål.


Endast kr 99 för denna vackra vas. Jag köpte några stycken och tänker det vore den perfekta gåbortpresent när man är bjuden på middag. Hade jag haft ett större företag hade jag nog köpt in ett lass och gett det till medarbetare som kommit med en bra idé. Så snygga och kreativa.

Tuppen gör en shoutout!
Köp dessa vaser!


Tupparna verkar gilla dom på riktigt! 



Det är så lite grönt ute nu, men värmen finns där och det känns hoppfullt. Jag vågar inte ställa ut mina palmer än och det ser lite bart ut när det inte finns någon grönska, men snart så kommer det vara grönt och frodigt här på verandan. Tills dess får vi leva på gamla minnen om grönska och hoppet att vi snart är där igen.


Önskar er en riktigt härlig vecka och snart påskledigt!
Jag tog ledigt idag, men jobbar på tisdag och onsdag. Sedan är det påsk!
Hoppas på fler soliga dagar!


Må bäst!