torsdag 27 september 2012

New England inspiration

Jag ritar ju hus om dagarna och i mitt sökande efter New England inpiration hittade jag detta vackra hus som faktiskt är till salu i Båstad. En klar inpiration som jag gärna delar med mig av:



Huset är som sagt till salu och finns hos Skeppsholmen Fastighetsmäkleri. 

Huset har 7 rum och är på 180 kvadratmeter. 

Genomgående öppen spis mellan kök och vardagsrum:


Stilrent och enkelt kök med den perfekta upphöjda köksön som gömmer bort all disk. Praktiskt och vackert.


Sovrum med öppen spis. Mera vackert än praktiskt. Hade själv en kakelugn i sovrummet i vårt förra hus. Tror vi eldade en gång och den natten sov jag riktigt dåligt - varmt blev det!

Det jag inspireras mycket av är dom synliga balkarna.


Pool! 


Kolla dom läckra fönsterluckorna.


Hittade även ett annat litet hus från USA som inpirerar:


Ja, det var dagens New England inpiration.

Själv vaknade jag till en solig morgon som gjorde mig extra glad! Det kom några moln inrullades på förmiddagen, men nu är det sol igen. Perfekt för en lunch ute.




Ha en underbar dag!




9 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni har den absolut VACKRASTE gården i Sverige (av det som jag sett) men nu fick ni nog konkurrens här av det där underbara objektet.
    Tack för allt det vackra du delar med dig.
    Kraam :)

    SvaraRadera
  2. Kanonfint hus! Påminner om ert. Läckert med balkarna, som sagt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Helt underbart hus som får mig precis som med din gård att drömma mig bort och önska att plonkan var lite tjockare. Så roligt att följa din blogg, den inspirerar verkligen.

    Tack Ullis

    SvaraRadera
  4. Jag dör en liten smula var gång jag är här hos dig. Ni har det så himla vackert så det knappt går att beskriva i ord!
    Och hur snygg har inte din uteplats blivit? Såååå vacker! Jag tycker jag har bra koll på läget, som själv jobbar som inredare, men du är ju HELT enastående duktig på allt du gör. Vilken inspirationskälla! Tack för att du delar med dig.
    Kram och ha en fin kväll!
    Judita

    SvaraRadera
  5. Tack för otroligt härliga kommentarer. Det värmer och gör gott :-)
    Må bäst och ta hand om er
    Heidi

    SvaraRadera
  6. Hej jättefint hus. Rena paradiset..Vi letar efter klinker till vårt hus och jag fastnde för er, vad heter er klinker och var har ni köpt den? Tack på förhand

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag lite konfunderad - menar du klinker på huset i detta inlägg eller menar du mitt hus och isåfall undrar jag om du menar den mörkbruna i Tvättstugan eller Travetnitstenen i badrummet? Oavsett så rekommenderar jag dog att besöka flera stora kakelhus och titta på utställningar. Konradssons kakel har rätt mycket snyggt. Men det finns fler andra bra också. Lycka till!

      Radera
  7. Hej ! Kul du gillade huset jag ritat :-) Må gott Med vänlig hälsning, Kay Linghoff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där har du gjort ett riktigt bra jobb. Det är nog många med mig som tycker det är fint och inspirerande. Alltid kul att se flera som ritar New England inspirerade hus.

      Ha en underbar helg!

      Heidi

      Radera