måndag 9 juni 2014

Attefallshus med eget sovrum

Nu börjar ni väl snart blir riktigt trötta på mig om mina 25 kvadratmeters bygglovsfria Attefallshus, men när hjärnan har kommit igång så har jag svårt att bara lägga av. Även om det endast är 25 kvadratmeter byggyta man får bygga, så finns det otaliga varianter. Flera aktörer har satsat på det moderna snittet, men jag väljer att hålla mig kvar i den klassiska stilen.

Extra info 2014-08-19!

Nu kan du köpa arkitekt- och konstruktionsritningar på mina Attefallshus. All information finns på mitt företags hemsida: Dreams & Coffee AB

Välkommen!

Jag tänker mig att komplementhuset skall passa med ursprungshuset och när jag ser mig omkring så är dom flesta hus i vårt rike klassiska. 


Vi har olika behov när det gäller komplementhus och önskar man ha det som gästhus för människor som inte är så alerta att springa upp och ned i stegar så är detta alternativet aktuellt. Här finns plats med en 120 cm bred säng i en sängalkov. Jag tänker mig förvaring under sängen. En lååååång låda som rymmer mycket. Sovloftet är kvar, antingen som förvaring eller som sovloft.


Istället för ett fullt utrustad kök har jag här gjort ett trinettkök som är gömd i skåpet mellan sovalkoven och badrummet. Här får man plats med både kylskåp, vask, mikrougn och stekplattor. Det kanske räcker för ett komplementhus. Här får ni själva tänka till hur ni önskar ha det. 


I detta förslaget finns ett glasat hörn. Här kan ni välja att ha vikdörrar, fönster och/eller fönsterdörrar. Det blir helt klart billigare om man väljer fönster och en dubbel fönsterdörr. Valet er ert!


Visst är detta ett trevligt litet hus?
Även på detta huset kan man sätta på ett verandatak om så önskas. Kolla mina tidigare förslag på Attefallshus. Nu har jag lyckats komma upp i 4 olika varianter med detta.
Förslag 1 hittar du HÄR
Förslag 2 hittar du HÄR
Förslag 3 hittar du HÄR


Nu får jag sätta mig ned och organisera upp mina hus så jag kan sälja arkitektritningarna och konstruktionsritningarna till dom som önskar bygga ett sådant själv. Man kan inte lämna in ansökan innan 2 juli, så ge mig den tiden.

Jag kan själv tänka mig ett Attefallshus på min tomt. Undrar på vilket jag väljer?
Kanske detta? Passar perfekt för en familj som kommer på besök, eller tjejernas kompisar som vill sova över och är uppe hela natten.

 Planlösningen i 3D:



Nu måste jag jobba vidare. Det är mycket som skall hinnas med innan sommaren tar vid. I år planerar jag faktiskt ha lite semester. Önskar tid att vila och njuta av gården. 


Pretty in pink! Här fikade jag och dottern efter skolan. Ett glas saft i solen!
Så skönt - så somrigt!


Må bäst!