lördag 20 juli 2019

En lampa av en en

Nu när jag har semester har jag tid och lust att göra dom kreativa sakerna som jag ofta inte orkar med när jag jobbar och livet pågår. 
Nu när jag har mer tid och är avslappad kommer nya och fler kreativa tankar upp i hjärnan.


Jag har länge sparat på denna döda enen för att jag har vetat att jag vill göra något med den. Nu kom idén fram att göra en lampa av den. Köpte en lampfot från IKEA för 199 kr och en lampskärm från Artwood för betydligt mera pengar. Nåväl - dessa tre saker samt ett snöre fick bli en ny lampa. Vad tycks?


Jag har köpt en till lampfot och skärm, så nu skal jag ut i skogen och leta rätt på en till död en. I skogen finns det många och läckra saker att ta med hem.



Här i vardagsrummet får den nu stå tillsammans med möbler från Artwood. Taklampan har jag också gjort av pinnar. Älskar att ta tillvara det som naturen bjuder på. Ser fram emot flera kreativa lösningar.

Önskar er alla en fortsatt härlig sommar. 


Förutom att njuta av livet vid poolen är det riktigt trevligt att sitta på fyrhjulingen och putsa (klippa) hagen. Jag kan tycka det är rätt så tråkigt att ligga i en solstol så för mig att sitta på fyrhjulingen med en sommarpratare i hörlurarna är riktigt härlig!


Må bäst!