torsdag 26 mars 2015

Utomhusmöbler i konstrotting - lite tips!

Snart är våren här och det är dax att softa i utemöblerna. I och för sig så softar vi året runt i våra utemöbler då vi har dom under tak, men nu när vår och sommar kommer så flyttar vi mer eller mindre ut och bor på verandorna.

Klockan flyttar fram nu med sommartiden och då tas sommarmöblerna fram. Nedan kommer jag med några tips för dig som söker nya sommarmöbler att ta fram.

Vi har redan utemöbler. Här är solnedgångsverandan på vår gård:


Jag får ofta frågan om var jag köpt mina utemöbler, men tyvärr finns dom inte lägre hos Plantagen där jag köpte dom för några år sedan. Istället har jag letat runt på nätet och hittat andra utemöbler i konstrotting som skulle kunna passa till ett New England hus. Här är några tips:


Konstrottingsoffan från Artwood hittar man för kr 11.250 hos The Country House.
Fåtöljerna kostar  4.145,- medan bordet har ett pris på 4.125,-

Artwood
Hos Helgbutiken hittar ni denna läckra soffgrupp på bilden nedan för endast 10.995,-. Visst är den väldig lik Artwoods soffgrupp på bilden ovan? Helgbutiken har ju rena fyndpriser!

Helgbutiken

Från Klubbkompis hittar man denna modulsoffa som är väldig lik min. Undrar om det inte är samma leverantör?
Soffbordet kostar 995, hörndel kr 1.895 och mitt delen 1,495,- 
Det är bara att sätta ihop den till så som man vill ha den. Hörnsoffa eller två parallellsoffor? Valet är ditt! Det finns även en fåtölj till. Önskar man vita kuddar till så kan man göra som jag - köpa sådana på IKEA för en riktig billig peng.

Klubbkompis

En av mina favoriter är denna vackra soffgrupp  med två fåtöljer, soffbord och soffa från Brafab. Man hittar dom hos Kila Möbler för 33.345,-

Fåtöljerna kostar kr 6.545,- styck, soffan kr 15.460 och 4.795 för soffbordet.

Brafab

Brasommarmöbler hittar man denna loungegrupp i fuskrotting som heter Provence . Även denna är väldig lik den som jag har.

Fåtöljen kostar 2995,- , Hörndelen, 2795, mittdelen 2295 och bordet 1695,- På bilden ser kuddarna blå ut, men i texten står det grå. Tror det är grå som gäller - det är nog bara ljuset som ändrar uppfattningen. Eller skal vi kalla den för vit och guld?

Brasommarmöbler

Önskar man endast en hörnsoffa med lite rundare former hittar man denna för 25.995 hos BraSommarmöbler:

Brasommarmöbler

Bra sommarmöbler har många vackra utemöbler både i konstrotting och trä. Nedan visas en bild på tresitssoffan Maple för 9195,-. Borden kostar 2.795 medan fåtöljerna kostar 3.895,- kr styck.

Brasommarmöbler

Och har man en American Porch, så passar denna hängsoffa helt perfekt. Hos Fritidsmöbler.se hittar ni den för 4.495,-

Fritidsmöbler

Det finns hur många vackra möbler. Jag skulle kunna sitta här i flera timmar och tipsa om olika soffor i olika stilar, men jag nöjer mig här. Hoppas det var till hjälp!

Må bäst - snart är det vår på riktigt!
Då gäller det att vara redo!