onsdag 9 december 2020

Juligt i Attefallshuset

 It's beginning to look a lot like Christmas.  Det julpyntas lite smått här på gården. Man vill ju göra det lite extra mysigt  nu när julen skall firas hemma med familj och goda vänner.

Gästerna får bo i Attefallshuset och för att göra det hela extra mysigt och juligt köpte jag flanell-lakan från Hemtex. Visst ser det mysigt ut med rödrutiga lakan? Får nästan själv lust att sova i gästhuset inatt.

I höstas köpte vi ny bäddsoffa från IKEA så att gästhuset kunde husera en hel familj. Två kan sova på loftet och två här i bäddsoffan.

Hela Attefallshuset är nu pyntat - både ute och inne. 

Ute har jag hängt ljusslingor kring hela huset. Det lyser upp extra fint nu när det är så himla mörkt. Hoppas verkligen på en vit jul, men misstänker att det blir grönt och grått.

Man får njuta av det lilla och glädjas över så mysigt det är inne och att vara tillsammans. Alla i vår familj har nu haft Corona så här är det Coronasäkert. Alltid något i dessa dagar.

Attefallshuset på dagen:

På kvällen - nybäddat och klart.

Egentligen vill jag bara vara här inne och spela julmusik och dricka glögg ..... fast kanske inte glögg för det tycker jag är för sött. Det får bli ett kryddigt gott the istället.


Hoppas ni också myser lite extra nu innan jul.
Själv skall jag sätta mig ned och titta på en mysig julfilm.


Må bäst och sov gott!