fredag 27 juni 2014

Firar sommaren med ett modernt Attefallshus

Nu firar jag sommaren och att det snart är semester med att visa ett av mina moderna varianter av Attefallshus. Kan detta vara något att skicka upp fyrverkerierna för?


Det som känns lite orättvist för dom traditionella Attefallshusen med vanligt sadeltak är att nockhöjden endast får vara 4 meter högt. Har man ett hus med platt tak, eller som här endast 6 graders taklutning så upplevs ju huset bra mycket större och rymligare när man kör upp takhöjden till sina 4 meter. 
Dock är även detta endast 25 kvadratmeter stort.


Detta är ett modernt, stort och luftigt komplementhus på 25 kvadratmeter. Det skulle passa helt perfekt på ett ställe med storslagen utsikt! Här finns stora skjutdörrar så att inne blir ute om man så önskar!


Då sovloftet får hyfsat bra takhöjd över hela loftet finns här även plats till förvaring bredvid sängen.



På nedre plan finns det plats till ett stort vardagsrum, fullutrustad kök samt badrum. Under trappan som leder upp till sovloftet finns bokhylla och förvaring.



För mer information - kika in på mitt företags hemsida:  Dreams & Coffee AB.

Nu tar jag både helg och semester!

Jag återkommer lite under semestern med priser för att köpa mina ritningar.
I mitten av juli är det klart!

Extra info 2014-08-19!

Nu kan du köpa arkitekt- och konstruktionsritningar på mina Attefallshus. All information finns på mitt företags hemsida: Dreams & Coffee AB

Välkommen!

Nästa blogginlägg får bli något trevlig sommarinlägg med sol, bad, tårta och rosévin!
Typ såhär:


Jag fyller ju år nu på sommaren och har önskat mig en flaggstång. Undrar om jag får en - och undrar hur dom lyckas packa in den isåfall.

Önskar er alla en riktig trevlig semester!

Min är iallafall välförtjänt - det känner jag. Jag ser fram emot sovmornar, långa ridturer, sena kvällar, trevligt sällskap, gott vin, god mat, mycket skratt, pyssel och plantering. Jag ser fram emot att göra ingenting!

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder. Det blir ju sån skillnad när du lägger till lite bakgrund och stämning i dem, jämfört med bara rena ritningar.

    Skönt med semester. Vi jobbar en dryg vecka till. Ha det så skönt!

    Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst blir det skillnad när man "pyntar" litt med olika prylar och omgivning!
      Ha en skön semester! Vi hörs!

      Kram
      Heidi

      Radera
  2. Så otroligt snyggt! Det här huset hade jag mer än gärna velat ha! Hälsningar Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Linda!
      Kul att du gillar det - det gör även jag!
      Ha en skön sommar!
      Heidi

      Radera
  3. Fantastiskt som vanligt. Helt otroligt hur du "trollar" med de kvm som finns till godo. Vill önska dig en underbar semester!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig också en skön semester! Hoppas på mer sol än det som har varit dom senaste dagarna!

      Må bäst!
      Heidi

      Radera
  4. känns som att det kan bli ett riktigt saftigt pris på detta fantastiska hus men jag hade nog kunnat sälja min själ utan att blinka, fantastiskt !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog inte det billigaste Attefallshus man kan hitta, men visst blev det snyggt? Jag är jättenöjd med detta. Skulle gärna haft en sådant vid vattnet själv :-)
      Önskar dig en skön sommar - med eller utan Attefallshus!

      Heidi

      Radera
  5. Fantastiskt snyggt. Nu har du hittat en riktigt bra nisch där det verkligen inte finns något liknande med samma stil. Kul. Är sugen på det moderna nu när jag ser det. Vad säger du. Blanda med New england eller hålla stilen med dina andra förslag? Johanna

    SvaraRadera
  6. Javisst är det moderna läckert! Dock att blanda med New England är jag osäker på om det inte är så att huset ligger en bra bit ifrån varandra och man ser det som två separata hus. Om man har en mindre tomt och söker enhetlighet skulle jag personligen dock välja ett av dom traditionella husen. Men här vet jag att smaken är olika. Vissa gör ju till och med moderna tillbyggnader på gamla hus. Dessa typ av ingrepp är inget jag förespråkar. Jag gillar båda stilerna, men var för sig.

    Önskar dig en skön sommar! Du får suga på karamellen!

    Heidi

    SvaraRadera
  7. Hej
    Har tittat lite på din blogg och även din hemsida och är minst sagt imponerad, jag undrar bara över det nya attefallshuset. Toaletten ser väldigt liten ut, är det inte så att den måste vara handikappanpassad dvs. 1,3m fri yta? Eller gäller inte detta för dessa små hus?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Attefallshuset är endast en komplementbyggnad och man får i grunden göra vad man vill med det. Man behöver inte ens ha ett badrum. Men om man önskar ha ett handikappsanpassad badrum, så är det bara att rita in ett större. Attefallshuset "Filippa" som jag också har ritat har dock ett handikappsanpassad badrum. Det hittar du http://www.dreamsandcoffee.se/attefallshus/attefallshuset-filippa-22814035

      Ha en trevlig helg!

      Heidi

      Radera
  8. Hej
    Tack för ett snabbt svar. Jag såg även att du hade ett trädäck utanför huset. Min fråga är om trädäcket är något utöver de bygglovsfria 25 kvm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trädäck i markplan är bygglovsfritt!

      Radera