onsdag 3 juli 2019

Svart och vitt i övre hallen

Här uppe i övre hallen har vi en sittgrupp där man kan titta ned mot vardagsrummet. Det är ett mysigt utrymme och här kan man sitta och läsa en bok eller slappa, men i ärlighetens namn så används utrymmet mycket sällan. Det är mest bara fint.


När vi flyttade in hade vi ett bord här där ungarna kunde sitta och pyssla. Nu har dom växt ur detta och bordet har flyttat tillsammans med äldsta dottern till hennes lägenhet i Uppsala. Jag har haft en roddmaskin här också, men den gav mig så fruktansvärt dåligt samvete. Drejskivan fick också bo här ett tag, men det kändes inte bra hellre - fel med vatten och kladd.

Nu känns det rätt även om det inte används så ofta!
Jag tycker det är trevligt att det ser fint ut då vi går förbi här ofta och det är en rymlig hall mellan våra 4 sovrum samt 2 badrum som vi har på ovanvåningen.


Då det är en öppen planlösning mellan TV-rummet som har full nockhöjd och övre hallen mot sovrummen reser ljudet när man tittar på film. Jag hade en tanke om att sätta in en dörr där och nu när jag hittar glasdörrar/glaspartier med industrikänsla är jag väldigt sugen på att sätta in en sådan som kan stoppa ljud mot sovrummen.

Industriväggar finns hos många ställen. Denna finns hos INOXA.


Visst hade det varit läckert med en sådan vägg/dörr?
Flyttar jag bara tavlan och provdockan så kan det industriella glaspartiet stå här. Dörrarna skulle för det mesta vara öppna, men om någon ville se en sen film skulle det inte störa dom andra som vill sova.


Att skaffa ett sådant glasparti/glasdörrar får kanske blir höstens projekt.


Även om vi kanske inte sitter här så mycket, så gillar jag vår svartvita hall med asiatisk touch och personliga tavlor av familjen.
Sofforna kommer från Slettvoll, sidoborden vid sofforna från Artwood och det kinesiska skåpet och kistan från Baazar. Det lilla sidobordet bredvid fåtöljen från Housedoctor kommer från Åhléns.
Kuddar och plädar kommer från HM Home. Dom kinesiska krigarna har svärfar köpt från kina från sina många affärsresor.


Det är nu när man har semester man kommer på alla heminredningsidéer och egna projekt.
Jag har ju inget bråttom, men det är rätt så trevligt att ha en idé och framtida lösning på ett "problem" som jag har tänkt på en hel del. 


Önskar er en fortsatt skön sommar!