fredag 6 december 2013

Öppna spisar och nya kuddar som förjulspresent

Lyssnar på radion och hör att stormen Sven skall komma även hit och göra världen där ute vit. Utanför har det början snöa lite lätt - någon storm har inte kommit än - men vi väntar. Vi är beredda. Plogen är fäst vid fyrhjulingen och snöfräsen som vi precis har köpt är monterad och klar att använda!

Under tiden tänder jag brasan och tar mig en fika:


Fick lite feeling när jag packade upp dom nya kuddfodralen som jag hade köpt från H&M Home
När jag var inom deras hemsida för att titta på julklappar till tjejerna förra veckan fick jag lite "Cabin-feeling" och beställde nya kuddfodral till mig själv. Lite som en förjulspresent. Jag måste sluta med det - till slut finns det ju ingen present att köpa åt mig för dom andra i familjen. Å andra sidan vet jag att dom aldrig skulle köpa kuddfodral åt mig - så det kvittar.

Kuddfodralen och plädarna är tänkt för uteplatsen under tak som vi faktiskt använder under fina vinterdagar. Nu när stormen Sven rullar in tänker jag inte fixa någon uteplats, så jag bytte kuddfodral i köket istället.

Cabin-feeling:


Alla kuddar och plädar kommer från H&M.
Soffan Dorian kommer från Slettvoll och borden från Mio.



Hade en liten fuskgran som jag pyntade med pepparkakshjärtan. Måste nog vara det billigaste och mest väldoftande julpynt. När man sitter i soffan så doftar det så gott, så gott!



Här är det skönt att sitta och bara titta på snön som faller:


Hoppas ingen skadas av stormen. Själv tycker jag det är rätt trevligt att det blir vitt ute. Drömmen är ändå att få en vit jul!


Jag är ju väldig glad i öppna spisar och just den där "Cabin" - känslan. Måste bara dela med mig av läckra öppna spisar som jag hittat på Pinterest.

Den här första är en modern variant från Kelly Hoppen:


Ett härligt vardagsrum med öppet i nock och stor öppen spis!


En rustik öppen spis i en stilig miljö:


Öppna spisen mitt i rummet - ljus från båda sidor:


En riktig Cabin med fantastisk utsikt. Visst kan man fira jul här?



Kolla min Pinterest om öppna spisar om du är intresserad av fler öppna spisar. Jag har samlat några. Där ser du även länkarna var jag har hittat dom.


Öppen spis i sovrummet är inte helt min favorit, men denna öppna spisen var riktig läcker.


Här är en 3D bild av ett hus i New Englandstil som jag har ritat. Det här blir också en läcker öppen spis! Återkommer med fler bilder av just det här projektet längre fram.
På mitt företags hemsida Dreams & Coffee visar jag några av dom arkitekt projekt jag har gjort.


Må så gott i helgen och njut av livet!

Jag tar mig en sista slurk av kaffet och går ut till hästarna och ger dom mat.
Just nu går dom runt i hagen med sina gröna tacken och ser inte alls ut som dom bryr sig nämnvärt om snön som faller.