fredag 19 maj 2017

Bilder från kund på modernt Attefallshus

Fick precis ett mail från en nöjd kund som har byggt ett vackert och stiligt Attefallshus enligt mina ritningar. Måste bara dela med mig av bilderna som visar Attefallshuset. 
Detta är en egen specialanpassad variant av Attefallshuset Leonor och Estelle. Visst är det läckert?


Nu syns inte huvudhuset på bilden, men materialvalet och designen på Attefallshuset stämmer helt överens med huvudhuset. Det är en vacker helhet med dom två huset på tomten.



Det är många som funderar på att bygga ett komplementhus till sin tomt och min rekommendation är att hitta ett Attefallshus som arkitektoniskt passar ihop med huvudhuset. Har man ett modern hus tycker jag att ett Attefallshus med ett modernt uttryck är vackrast. Har man ett klassiskt hur är det mera dom klassiska Attefallshusen som passar. 

Jag har ritat både och. Kolla gärna på min hemsida för att se fler modeller. Du kanske hittar något som passar dig.
Pris för arkitekt- och konstruktionsritningar är kr 5.900,-. Önskar du någon ändring såsom flytt av fönster, spegelvändning, flytt av innervägg tillkommer kr 3.000,-. Mer information hittar du på hemsidan under fliken ATTEFALLSHUS.

Här har kunden lyckats mitt i prick med både materialval, färger och design.
Otroligt smakfullt och stiligt!


Då tomten var kuperad fick dom gräva ned marken på baksidan av huset för att få en jämn medelmarknivå. Huset får endast vara 4 meter i nockhöjd.

Kunden använder Attefallshuset som kontor, men det är fullt möjligt att erbjuda övernattande gäster en bäddplats på sovloftet som är placerad över hall och badrum.


Dom stora fönsterpartierna bidrar till den öppna känslan man får i huvudrummet.
Under trappan upp till sovloftet finns ett litet trinettkök.
Skall man ha det som kontor kan det vara skönt att kunna göra sig en kopp kaffe och kanske värma en bit mat. För övernattande gäster kan det vara trevligt att kunna göra sig en enkel frukost.
Skall man ha huset som komplementboende får man nog göra ett större kök, men som gästhus och kontor är detta perfekt. Smart förvaring under trapp.


Badrummet är rymligt trots att huset är litet.
Det saknas spegel och lite småfix, men kunden har lovat mig fler bilder när huset är 100% klart. 
Jag lovar att dela med mig då. Det är och kommer bli ännu mer läckert. 
Vackert materialval med kakelplattorna som ser ut som betong. Det passar huset mycket bra.


Dusch med duschväggar som kan böjas inåt gör att man både håller vattnet utanför när man duschar och får extra golvyta när man inte duschar.


Det är alltid väldigt roligt att se ritningar bli till verklighet och jag hoppas (och vet) att kunden är riktigt nöjd med sitt Attefallshus.

Själv sitter jag i mitt 3D arkitektprogram och tycker mig få hyfsat bra bilder och uppfattning om hur det kommer att se ut när huset blir färdigt, men riktiga bilder är ändå så mycket bättre.
Är tacksam när kunderna delar med sig av sina projekt.

Är du intresserad av hur Attefallshusen Estelle och Leonor ser ut enligt ritningsprogrammet Chief Architect så visar jag bilderna nedan.

Här är Attefallshuset Estelle:


Planlösningen på plan 1 visar hall med förvaring samt tillgänglighetsanpassad badrum med plats för tvättmaskin.



Köket är placerat mot väggen till badrummet och delvis under trappan upp till sovloftet.



Det är inte högt under tak på sovloftet, men visst går det att sova här.
På högsta delen är det ca 106 cm och på lägsta delen 86 cm i nockhöjd på sovloftet.


Fler bilder av Attefallshuset Estell finns på min hemsida och du kommer dit om du klickar HÄR.

Kundens Attefallshus var en kombination av Attefallshusen Estelle och Leonor.

Nedan presenteras 3D bilder av Attefallshuset Leonor enligt ritningarna i mitt Arkitektprogram Chief Architect.


Huvudrummet med kök och plats för umgänge.
Detta kök är gjord för att ha som komplementboende så att man kan bo där året om.


Sovloft över badrum:



Badrummet är tillgänglighetsanpassad. Här finns plats med både tvättmaskin och förvaring:


Planlösningen av Attefallshuset Leonor:



Fler 3D bilder av Attefallshusen hittar du på min hemsida.
Där finns även all information om att du kan köpa arkitekt- och konstruktionsritningar till dom Attefallshus som jag har ritat.
Länk till hemsidan och Attefallshusen hittar du om klickar HÄR.

Äntligen skiner solen och värmen har kommit så jag tar tidig helg och njuter av våren!
Först lite trädgårdsjobb sedan ett glas vin på verandan.


Ha en riktig trevlig helg!