lördag 12 maj 2018

Blått och vitt vid poolen

Vilken alldeles fantastisk vårhelg!

Med flera dagar med mellan 20 och 25 grader och en stor sol så känns det som sommar.
Poolen är nu officiellt öppen!


I helgen har jag handlat plantor och planterat.
Alla blåvita kuddar har kommit fram från vinterns gömma och får nu bidra till den härliga sommarkänslan vid poolen.


Det passar så bra med blått och vitt när poolen har blå liner.
Blått och vitt är för mig sommar!


Här vid poolen har vi njutit av dessa dagar. Det har blivit mycket fika med både familj och vänner!
Här är en av mina favoriter; croissant med äpple och kanel. 


I år har det varit extra lätt att öppna poolen för säsongen då vi har skjuttak. Förutom att det bara var att skjuta taket åt sidan var även poolvattnet ganska uppvärmt av solen. Då vi har mörk blå liner hade solen värmt upp poolen och det var redan 20 grader när vi satte på värmen.
Vi vill helst ha runt 27 grader i poolen för att det skall vara bekvämt att bada.


Adirondack stolarna passar bra till New England temat. 


Det har blivit mycket sol under dessa dagar och jag är redan lika brun som jag brukar vara om sommaren. Jag älskar att vara ute och fixa, fika, plantera, sova, rida och gå med hundarna i det fina vädret. När solen är som högst på himlen kan det vara skönt att sätta sig lite i skuggan.
En american porch - verandatak - är perfekt både för soliga och regniga dagar.


Här är det skönt att sitta och blicka ut över poolen och fälten där hästarna går och betar.


Här under verandataket kan man alltid ha dynor och kuddar ute.
Här äter vi nästan alla våra frukostar om sommaren.


Vi hade inga planer i helgen så jag lade ut en liten videosnutt på Facebook och frågade om någon ville komma över och umgås denna sagolika helg. Kul att så många nappade och det har varit en toppenhelg med både familj och vänner. Det har blivit både umgänge, fika, vin, bad, ridturer, plantering, shopping och  lite fix. Älskar när det är lite oplanerat.


Helgen är inte slut än!
I morgon väntar ännu en toppendag!


Hoppas verkligen ni också har haft en härlig helg med smak av sommar!

Må bäst!