tisdag 7 juni 2016

Välkomnande regn och till efterrätt en regnbåge!

Det har varit en otrolig torr vår. Egentligen gillar jag ju sol och värme jättemycket, men regnskurarna som kom härom dagen var så välkomnande och uppfriskande! 


Det behövdes för att få lite extra växtkraft på fälten och i hagarna. Det är nog inte bara Öland som har vattenbrist. Här runtom är det inte hellre mycket vatten och jorden har stora torrsprickor.
Jag inser nu att jag har blivit en riktig bonnlurk nu när jag suktar efter regn!


Som extra bonus fick vi inte bara en - men två regnbågar!


Det är så vackert och lite magiskt med dessa färger som ligger som en båge över himlen.


 Naturens under!


Lite roligt var också att min dotter fick en ros av en vän dagen innan regnet i just regnbågens alla färger! Vilket sammanträffande!

Häftigt vad man kan få till av lite karamellfärg som rosen själv har sugit upp själv!


Njut av naturens under och må bäst!