fredag 14 december 2018

Jul i vårt hus!

Nu närmar det sig verkligen jul och julstämningen börjar inta huset! 


Lite puder kom det på marken i natt och när man tittar på väderprognosen så det verkar bli en vit jul! Man får tacka!


Jag gillar verkligen förjulstiden med julmusik, pepparkakor, lussebullar och julpynt så vi har redan pyntat granen för att få in julstämningen inne. 


I denna mörka tid får man njuta så mycket man kan.
Soffor och fåtöljer heter Abbey och kommer från Artwood.


Fika och glögg!


Dom nya kuddarna som jag köpte på H&M Home passar perfekt till dom färger vi har i vårt hem. Orangebrunt är kanske inte så juligt, men guldstjärnorna i kuddarna ger ändå lite trevlig stämning. Passar ju perfekt till lussebullarna och pepparkakorna.


Nu har vi jul i vårt hus!

På Netflix hittade jag en "film" med en brasa. När vi satt och fikade och lyssnade på brasan kändes det nästan som om vi hade en på väggen. Vi har rätt så varmt inne och när vi tänder alla stearinljus så är det faktiskt inte så ofta man behöver tända en brasa. Då får Netflixbrasan hjälpa till att få stämningen på topp.


Vi välkomnar Kung Vinters aktiviteter nu i December.
Hoppas på lite mera vitt på marken.


Själv har jag avslutat två uppdrag precis i dagarna.
Detta vackra klassiska hus som skall byggas i Sundsvall har jag precis gjort klart för bygglov.


Om allt rullar på bra så kanske familjen kan fira jul till nästa år i sitt nya hus.


Jag har även gjort klar bygglovsritningarna för detta läckra enplans putshus som skal byggas strax utanför Eskilstuna.


Jag kommer blogga om dessa hus på mitt företags blogg efter jul -Dreams & Coffees arkitekt- och projektblogg. Men först skal jag ta en välförtjänt julledighet.

Får avsluta arbetsåret med några solnedgångsbilder från detta enplans putshus med carport och poolhus.



Vi fortsätter med att skapa julstämning här hemma med bakning och julmusik.
Alla får smaka!


Önskar er alla en härlig julledighet!