söndag 9 juni 2019

Svart och vitt vid poolen

Vilken sagolik långhelg vi haft! Stor sol och temperaturer upp mot 30 grader.
Det blev många timmar vid poolen.


Jag hade ju funderat på att byta ut dom blå och vita kuddarna mot svart, vitt och grått då det är dom kulörer som går igen i växthuset som jag gillar så väl. 
Jag hade en hel del kuddar i den färgskalan och var faktiskt och fyllde på med några fler kuddar på IKEA. Nu är det grått, svart och vitt på hela uteplatsen runt poolen och inne i växthuset.


Jag gillar när färgtonerna hänger ihop och det svarta/grå passar så bra till det slitna träet, trätrallen och utomhusmöblerna i fuskrotting.



Solstolarna från Artwood har fått kuddar och pläd från IKEA.


Solstolarna har varit flitigt använda hela helgen.
Det var nog endast tidigt på morgonen som dom inte var i bruk.
Det är en sagolik utsikt från solstolarna. Här ser man fälten med hästar som betar och vackra åkerholmar.


När solen steker är det skönt att ha terrasstak. Det är inte bara skydd för regn. Vi använder det jättemycket om sommaren som skydd för solen. Att äta i skuggan är skönast.


Det är inte bara IKEA som har fått bidra med inredningen av uteplatserna. Här finns flera kuddar från Artwood. Dom runda betongborden finns också att köpa där.


Min hönsintresserade dotter var på hönsmarknad i helgen och hem kom två söta åttaveckors kycklingar. Salt och Peppar fick dom heta. Visst är dom söta?
Det är alltså inte bara kuddarna som blev svarta och vita - nu även kycklingar!


Själv har jag jobbat en hel del i trädgården och gjort planteringsland för jordgubbar och grönsaker.
Klippa gräs, ridturer och slapp i hängmattan har det också blivit.
En sagolik helg är snart slut!


Må bäst!