söndag 13 oktober 2019

Sol efter regn - vilken lycka

Vilken lycka när det spricker upp under söndagsförmiddagen och solen plockar fram dom vackraste höstfärgerna. Det har regnat i flera dagar och det skall regna några dagar till så denna dag kom som en gåva.


Det finns en hel del gräs i hagen, men vi har ändå valt att mata ut.
Quarterhästen Fjolle väljer att lägga sig mitt i höet och ta sig en tupplur medan
Welsh mountainponnyn Solo väljer att äta.


Oavsett val så njuter dom ... och vi ....


Trots att det var söndag hade jag ett kundmöte mitt på dagen. Ibland blir det så och när min kund från Falun ändå hade vägarna förbi efter en tur på villamässan tyckte jag det var ett ypperligt tillfälle att dom kom hit och vi kunde ha ett möte. Det gäller att utnyttja tiden när man är på väg. Vi hade ett riktigt bra möte så det känns extra bra. När mötet var klart sprang jag ut och hoppade sedan upp på min häst Diva för en ljuvlig ridtur.
Det är så ofantligt vackert ute nu med höstfärgerna och efter att ha varit inne i flera timmar ville jag bara ut i solen.


Gården är så vackert inramad av alla träd med höstfärger.


Jag red på stubbåkrar, vägar och i skogen.
Här är gårdens baksida från stubbåkern. Det är en sällan skådad vinkel då man får vara på fältet för att se det och här går ingen väg.


Efter ridturen blev det ett (två) glas vin i hängmattan.


Efter ett tag fick jag även sällskap av Håkan och hundarna.
Vem kan motstå ett glas vin i solnedgången?


Det kändes som en liten smak av sommaren med solnedgången när hönsen sprättade runt oss och hundarna låg bredvid.


Våra höns går fritt runt på gården från morgon till kväll.
På natten går dom in i sitt hönshus och då stänger vi in dom för att sedan släppa ut dom igen på morgonen. Många frågar om vi inte är rädda för räven, men vi har elstängsel med flera låga trådar för att hålla hundarna inne på gården och räven utanför. Det har hittills fungerat riktigt bra.
Vi har varit med om att räven har fått en stöt och då skrek den stackarn så fruktansvärt och blev alldeles paralyserad. Den överlevde, men har inte varit på besök efter det.
Vi har även rovfåglar i skogen, men dom har hållit sig borta som tur är.


Denna dagen kändes som en gåva bland några riktigt regniga dagar.
Så härligt - så vackert!


Här ligger thaihunden Russin och har koll på eventuella besökare som kan komma vid grinden.
Perfekt att ha hundar som har koll.


Är så tacksam att vi fick denna soliga söndag.


Hoppas ni också har njutit av söndagen!


Må bäst!