onsdag 7 mars 2018

Mitt kontor

Här är mitt kontor!

Det är här jag skapar, ritar hus, tänker, kommer med nya idéer och har det riktigt bra.


Precis som dom flesta vuxna personer tillbringar jag den största vakna delen av dygnet på mitt kontor och för mig är miljön väldig viktig. Jag måste ha ett lugn och en harmoni för att vara kreativ, tänka nytt och hitta nya lösningar. Jag måste trivas för att prestera.

Förutom att jag har ritat huset och kontoret och sett till att utformningen, ljuset och utsikten är den bästa har jag också satsat på möbler som jag trivs med och som jag gillar. Soffa, fåtöljer, stolar, spegel, bord och byrå kommer alla från Artwood.



Jag ritar hus i New England stil och klassisk stil och Artwood möbler passar perfekt in i dessa hus.
Förutom att vara arkitekt är jag återförsäljare för Artwoodmöbler som jag erbjuder till dom kunder jag ritar hus till. 

Här är några av husen jag nyligen ritat:


Min senaste Artwood möbel i kontoret är denna stol som mina kunder kommer att få sitta i när vi jobbar tillsammans. Dom kanske ser hårda ut, men dom är otrolig sköna och lätta att flytta runt. Perfekt som en besöksstol och om man skulle ha samma stil vid matborden skulle jag lätt kunna ha den som matsalsstol. Både vacker och skön att sitta i.


Många av arbetsmöten med kund har jag här på kontoret.
När jag jobbar själv har jag alltid en hund vid fötterna. När kunden kommer får hunden flytta ut. Han är inte nöjd över det, men det får han ta.

Det finns en trappa upp till ett loft från kontoret.


På loftet över kontoret har vi inrett ett gästrum. Här finns det plats med en dubbelsäng och två enkelsängar. Perfekt för en familj att sova i.


När jag ritade gården kändes det som onödigt att ha ett helt rum som skulle stå tomt dom flesta dagarna om året. Dom få gånger man har gäster är det helg och då jobbar jag inte så det känns helt OK att lämna över kontoret till gästerna några dagar på helgen eller om sommaren när man är ledig.


Kuddarna och dom små överkasten kommer också från Artwood. Tidigare hade jag dessa kuddar i köket, men när jag började mixtra med kuddar och överkast kände jag att dom bruna kuddarna med beige detaljer hjälpte till att binda ihop nya överkast med ett stort gammalt.


Från loftet tittar man ned på min arbetsplats!


Här är det högt i tak - både fysiskt och mentalt!


Extra trygg är man när hunden ligger och vaktar vid fötterna.
Mitt skrivbord är höj och sänkbart. Underredet är från IKEA medan själva skrivbordsskivan i driftwood är från ett litet för stort soffbord som jag hade köpt på Mio. 
Skivan är sagolik så jag är så glad att jag får använda den varje dag samtidigt som jag får ha en modern och ergonomisk arbetsmiljö.


Detaljer från fåtöljen Abbey från Artwood.
Vacker, rejäl och unik!


Fortsätter att jobba och tar en kaffe ibland.
Vill du se mera av mitt arbete - det som jag åstadkommer på mitt kontor är du välkommen att besöka min hemsida: Dreams & Coffee AB




Ha en fortsatt trevlig vecka och må bäst!