söndag 15 september 2019

Photoshoot på gården

James Harvest sportswear hyrde vår gård några dagar under veckan som gick och tog urläckra bilder till sin nästkommande katalog. Klädstilen är inspirerad av den Amerikanska ostkusten så vårt New England inspirerade hus passade bra som bakgrund.


Jag har tagit dessa bilder, men jag kan säga att den riktigt fotografen tog hur snygga bilder som helst.
Jag gjorde en sneak peak bakom kameran och insåg att vissa är duktigare än andra. 
Jag ingår i "dom andra".
Det skall bli så spännande att se resultatet.
Tänker att några bilder kommer att synas inom kort på deras Instagram.


Miljön passade perfekt med kläderna och James Harvest gänget hade med sig både bilar och motorcyklar som attiraljer. 


Vi hade grymt tur med vädret så det blev några somriga bilder vid poolen.
Här är den manliga modellen från London heter Jonathan Saxby. Kolla gärna hans Instagram så ser du fler bilder från fotoshooten. Klicka HÄR för att komma till hans Insta.

Stylisten hade med sig kuddar från Lexington och det var roligt att åter se blåvita kuddar med inslag av rött vid poolen. Själv hade jag ju grått, vitt och svart som tema i år.


Jag försökte jobba lite medan dom var runtom i huset men hänge lite runt under pauserna. Så himla trevligt att vara med på ett hörn. 
Köket var den stora umgängesytan där både bilder, smink och snacks intog.
Vårt kök är på 60 kvm så det passar perfekt för massor av liv och röra. 

En BTS-bild (Behind The Scene)



Kaos i bakgrunden, men snyggt framför kameran.


Den vackra modellen med dom längsta benen heter Felice Fleur och kommer från Holland. Inte bara väldig vacker, men också väldig trevlig. Hon är 24 år och har jobbat som model i 10. Snacka om naturlig skönhet.


Köket - en levande arbetsplats:


Här fixades hår och sminkades.


Totalt var det 8 personer som möjliggjorde photoshooten. Alla hade olika roller. Det var kul att titta på och även lyssna till allas erfarenheter i livet. Det var en skön stämning.


Det skall bli så kul att se slutresultatet via deras hemsida och katalog.
Nuvarande katalog är väldig läcker där bilderna är tagna i Sydafrika. Klicka HÄR för att se den. 
Jag hoppas det även dessa bilder blir riktigt bra.


Kläderna fotograferades och filmades för att man skall få ett bättre intryck av klädesplagget.


Det gjordes även en liten film med bilden när dom körde iväg.
En drönare hade hyrts in och jag ser verkligen fram emot att se filmen och kommer länka till den när den lanseras.


Djuren fick också vara attiralj. Vet inte på vilka bilder dom är med, men dom var med överallt och alltid under dagen.


Thaihunden Patrick var lite skeptisk mot den manliga modellen Jonathan Saxby i början, men efter att fått lite hundgodis var dom bästisar och han hängde med honom hela tiden.


Det var riktigt kul att vara med på ett hörn och man inser ju att när man ser superperfekta bilder så är det en hel del jobb bakom. Skall det vara närbilder till en katalog är det viktigt att både hår och kläder sitter rätt.


Jag är nöjd med mina bilder och inser att fotografens bilder kommer bli änna mer fantastiska:


Vi hade iallafall tur med vädret!

När alla hade åkt på fredags eftermiddag blev det helt tyst på gården och Håkan & jag tog ett glas vin på verandan och andades ut. Just då ringde en kund och undrade om jag var på väg. Jag hade helt glömt att jag bokat kundmöte på fredag eftermiddag och fick anlita dottern som chaufför och studsa iväg till kundmöte.
Snacka om att vara uppslukat av allt och glömma tid och rum.
Det är inte lätt av vara perfekt!

Lördagen bjöd på fantastiskt väder och Håkan & jag tog en långritt på förmiddagen.


På eftermiddagen tog vi oss in till Söder och ett glas vin.


Kvällen avslutades tillsammans med goda vänner med en konsert med Eric Gadd på Mosebacke.
Snacka om skön stämning och en perfekt avslutning på sommaren.


Att bo på landet nära stan är ändå det bästa av världar.
Att ta sig in till staden tar mindre än en timme med bil och ännu kortare med tåg.
Alldeles perfekt! Långt bort men ändå nära.

Söndagen startas med pannkakstårta då vi firar äldsta dotterns 21-års dag.
Galet vad tiden flyger iväg. Vi har en vuxen dotter!

Oavsett ålder är det pannkakstårta som serveras; familjetradition sedan mååååååånga år tillbaks när vi såg Pettson & Findus. När vi såg bilderna och hörde den lilla kattens önskan om pannkakstårta var vi tvungna att prova. Vi blev fast! Mums vad gott!


Önskar er alla en riktig skön söndag!


Må bäst!