tisdag 21 november 2017

Julstämning i rött

När första snön föll och man vaknade upp till ett vitt och soligt landskap fick jag glada julkänslor!
Det är ju några dagar kvar till advent, men visst får man börja pynta lite redan nu?


HM Home har kommit med många snygga kuddar, plädar och detaljer för julen.
När dottern och jag var i Stockholm i helgen fick vi en sådan härlig julkänsla att vi inte kunde motstå att shoppa lite kuddar i rött och vitt därifrån. Det känns liksom extra juligt med rött och hemma hos oss har vi aldrig haft rött förut.


I Attefallshuset passar dom röda och vita kuddarna extra bra. Här är väggarna vita. Huset är litet med stora fönster och allt är bara ljust och trevligt.
Välkommen in - här är det juligt!


Lite glögg, pepparkakor och godis kan man inte tacka nej till!


Får nu hoppas snön stannar, men när jag spanar på alla väderappar inser jag att detta bara är en dags njutning. Blir det en vit jul eller är denna dagen det närmsta vi kommer?



Som ni säkert sett tidigare här på bloggen säljer jag arkitekt- och konstruktionsritningar till lite olika Attefallshus. Ritningarna kostar kr 5.900,- 
Själva byggandet av Attefallshuset får man ansvara själva för antingen genom att göra allt jobb själva, anlita en byggare eller varför inte köpa ett nyckelfärdigt Attefallshus från Sandberg Såg i Piteå. Huset levereras då med lastbil och lyftkran och lyfts på plats på färdiga plintar som man har förberett enligt mina ritningar.

Kolla mer på min hemsida på olika modeller för Attefallshus.
På ett tidigare blogginlägg visar jag hur det färdiga Attefallshuset Heidi ser ut från byggandet till leverans. Här presenteras även priser från Sandberg såg. Klicka HÄR för att komma dit.

Ni hinner nog inte fira jul i något Attefallshus i år om ni inte redan har byggt ett, men till nästa år kan ett nytt stå klart.
Det är vinterbonat och tänkt att kunna bo där året om.




I helgen tänker jag ta fram all julbelysning som skall vara ute så att man lyser upp i trädgården. Julstjärnor och annat lite juligt lär nog också få plats i vårt hem.
Blir man för sugen på jul kan man ju alltid ta en tur till Attefallshuset.
Här är det jul. Det är bara julmusiken som saknas.
Pepparkakor, glögg, doftljus och stämning finns redan.


Önskar er en riktig härlig vecka med lite julstämning!


Må bäst!